חברת הכנסת טלי גוטליב טענה היום (שלישי) בריאיון לטל מאיר כי גורמים במערכת אכיפת החוק ניסו להשתיק את מעצרו של איש השב"כ החשוד בהדלפת מידע מסווג לעיתונאי: "הוציאו צו איסור פרסום על עצם הגשת הבקשה לאיסור פרסום".
גוטליב חיברה בין הפרשה לבין מסמך שפרסם העיתונאי עמית סגל לפני כשלושה שבועות, החתום על ידי ראש השב"כ רונן בר. במסמך, לדבריה, נטען שיש לבדוק את הדרג המדיני, ואף מוזכר "חשש לכהניזם במשטרה".

לטענתה, פרסום המסמך הציג את רונן בר כמי שחשף בוז גמור לדרג המדיני, ופועל בחוסר סמכות כשהוא חוקר את הדרג המדיני, והוסיפה: "רונן בר מאוד כעס והיה עצוב, ולכן חברתו הטובה מיארה – שלא סיפרה לאף אחד בניגוד עניינים עם בר, מורה לקרן בר מנחם, ראש מח"ש, שבסמכותה הבלעדית לחקור את רשויות הביטחון – לחקור מי הדליף, איך העזו להדליף מסמך כזה".

איש מילואים של השב"כ נעצר בחשד להדלפת מידע לעיתונאי
בנוסף, גוטליב התייחסה לכך שהפרה את צו הפרסום בנושא: "כשפרסמתי אתמול בלילה את האמת המוחלטת – שכל מה שיש כאן זה רדיפה של מי שהדליף דווקא לעיתונאי עמית סגל מסמך שרונן בר חתום עליו. ואני אומרת לרונן בר – המבוכה היחידה זה אתה, ואיך שאתה מתנהל".
