שר החוץ של צרפת, ז'אן-נואל בארו, תקף היום (שלישי) את החלטת אלג'יריה לגרש מהמדינה 12 נציגים דיפלומטיים צרפתיים וכינה את ההחלטה "מצערת". בארו הזהיר כי למהלך יהיו השלכות: "אם אלג'יריה תבחר בהסלמה, נגיב בתקיפות הגדולה ביותר".
משרד החוץ האלג'יראי טען כי ההכרזה על 12 הפקידים הצרפתיים כאישיות לא רצויה במדינה הגיעה בתגובה למעצרו של פקיד אלג'יראי בצרפת בשבוע שעבר, צעד אותו כינו באלג'יריה "מעשה מרושע".

כזכור, שלושה אזרחים אלג'יראים בהם עובד קונסוליה נעצרו באשמת חטיפתו של מתנגד למשטר האלג'יראי בשם אמיר בוכהורס באפריל 2024. אלג'יריה דרשה את הסגרתו של בוכהורס ואף הוציאה נגדו תשעה צווי מעצר בינלאומיים אך צרפת סירבה להסגירו.
המתיחות בין פריז למדינה הצפון אפריקאית נמשכת למעשה מאז החלטת צרפת להכיר בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית, מהלך שאלג'יריה מתנגדת לו נחרצות, בשל תמיכתה ארוכת השנים בארגון הפוליסריו הפרו-עצמאי. כעת הקרע בין המדינות עולה מדרגה.
