שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שלישי) בחשבון ה-X שלו למעצר איש השב"כ וטען כי "ככה נראית הפיכה משטרית אמיתית. כשארגון ביון חשאי משתמש בסמכויות הדרקוניות שהוענקו לו לתכליות ביטחוניות מובהקות נגד נבחרי ציבור ועיתונאים תוך איבוד מוחלט של הבלמים והבקרות".
"כשממשלה נבחרת מבקשת להעביר מכהונתו ראש שב"כ כושל שסרח וחותר תחתיה והיועצת המשפטית ובגץ מונעים זאת באלימות" הוסיף סמוטריץ' והדגיש כי "מדינת ישראל מצויה במדרון חלק ומסוכן בדרך לאיבוד הדמוקרטיה ולשלטון דיקטטורי של חונטה ביטחונית ומשפטית. לא ניתן לזה לעבור ונשיב את מדינת ישראל לעם".

בתוך כך, גם שר העלייה והקליטה אופיר סופר ביקר את המהלך וציין כי רונן בר היה צריך להתפטר מזמן מתפקידו: "במקום זאת, הוא החליט להישאר בתפקידו ולהיאבק בממשלה גם במחיר של פגיעה בדמוקרטיה יחד עם היועצת המשפטית לממשלה, שכבר מזמן שכחה את תפקידה".
כזכור, במח"ש מסרו כי על פי החשד, החשוד ניצל את תפקידו הביטחוני ואת הגישה שהייתה לו למערכות השב"כ, והעביר מידע מסווג במספר מקרים לגורמים בלתי מורשים. בשל חומרת החשדות, הוא נעצר והוצא נגדו צו איסור מפגש עם עורך דין – צו שכבר הוסר בשלב זה.
