המגיש האמריקני הבכיר ברשת "פוקס ניוז" מארק לוין התייחס היום (שני) בריאיון במהדורה, למצב המשפט בישראל, נבצרות ראש הממשלה ולצו הביניים של בג"ץ הכופה את המשך עבודת הממשלה עם רונן בר: "בית המשפט שלכם הוא הגרוע ביותר מכל בית משפט שאי פעם הכרתי".
לוין ציין כי בית המשפט בישראל מתעטף בכסות של צדק אבל בפועל פועל נגד הדמוקרטיה: "הדיפ סטייט זה ביטוי כל כך פסיבי בשביל להסביר את בית המשפט הרמאי שלכם. בית המשפט העליון שלכם מזכיר לי את הפוליטביורו הישן של הסובייטים. הם ממנים את עצמם, הם מעמידים פנים שהם למעשה עושים משהו חוקי.

"הם מתעטפים בגלימות שחורות וטוענים שהם עושים צדק. והם החליטו לקחת את הכוח מהעם. אזרחי ישראל לא חיים יותר בדמוקרטיה. הם חיים בעריצות משפטית זה כזה פשוט. מעולם לא ראינו משהו כזה בתרבות המערבית. למעשה אין דבר כזה בתרבות המערבית".
לדבריו, אין בנמצא בעולם בית משפט כזה חוץ מבישראל: "בית המשפט שלכם הוא הגרוע ביותר מכל בית משפט שאי פעם הכרתי. כי הוא מעמיד פנים שהוא מקדם דמוקרטיה. הוא מעמיד פנים שהוא משתמש בביקורת משפטית כמו שאנחנו עושים בארה״ב ובארצות אחרות. הוא לא. לישראל יש את העריצות המשפטית האגרסיבית ביותר בעולם.

לוין התייחס גם לצו הביניים של בג"ץ הכופה את עבודת הממשלה עם רונן בר: "אם אני הייתי ראש ה-FBI שלנו, לא היה לי שום עניין עם הבחור הזה. קודם כל הוא כישלון מוחלט. המתקפה הגדולה ביותר על מדינת ישראל, עם ההשלכות הגדולות ביותר בטח בזמנים מודרניים.
"איך לעזאזל המקביל למנהל ה-FBI אומר ׳אופס לא סיפרתי לראש הממשלה על זה׳. יש לכם את הפוליטברו שמעמיד פנים שהוא בית משפט עליון ואומר שזה אנטי דמוקרטי אם ראש הממשלה של מדינת ישראל מחליט להסיר את הליצן הזה שאינו כשיר. אז אנחנו בבית המשפט העליון מחליטים שבינתיים נשאיר אותו כי אנחנו לא רוצים שיהיה לראש הממשלה את כל הכוח הזה להחליט מי מדווח לו".

לטענתו, השבעה באוקטובר יירשם כטעות היסטורית על שמו של רונן בר: "הוא צריך להתפטר כי הוא בושה, הוא יירשם בהיסטוריה כבושה. אני לא יכול לדבר בשם הממשלה שלנו אבל אם הייתי מנהל ה-FBI שלנו, לא הייתי רוצה שום קשר אליו. למה? כי הוא כישלון מוחלט".
על האפשרות להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות ציין לוין כי "אם בית המשפט העליון יכריז על נבצרות ראש הממשלה, אני יכול להגיד לך שבפלטפורמות שלי, ולא אהיה לבד – יהיה גינוי מסיבי. השפלה מוחלטת של מדינת ישראל על ידי בית המשפט.

"בית המשפט הזה מתריס נגד כל הסיבה שבגללה הוקמה מדינת ישראל מלכתחילה. השמאל בישראל משוגע כמו השמאל בארצות הברית. השמאל בישראל יעדיף להחליש את מדינת ישראל נגד האויבים האמיתיים שלה אם הם יכולים להדיח את ראש הממשלה ולמנות משהו משלהם. בנימין נתניהו, במדינות חופשיות נחשב לגיבור".
