בטקס רב רושם, נפתח אתמול בעיר הערבית רמאללה קניון היוקרה הענקי, ה-"אייקון מול". בקניון המדהים הזה נראה כי יש הכול מהכול – מסעדות, חניות אופנה, רכבי יוקרה, מותגים ומשחקיות לילדים.
אך כמובן שיש גם פוליטיקה פנימית. לטקס הפתיחה הגיעו בכירים ברשות הפלשתינית, ביניהם לילא ע'נאם – מושלת מחוז רמאללה ברשות, שנאמה באירוע: "אנחנו נהיה בשכם והיינו בחברון. אנחנו נהיה בעזה בעזרת אללה, ונהיה בירושלים כשהיא משוחררת, וכשהיא בירתה של המדינה הפלשתינית".

אותם בכירים המקורבים לצלחת של אבו-מאזן, מייצגים בשביל הפלשתינים ניתוק, כאשר הם חוגגים את השפע בעיר בזמן שבעזה יש מלחמה. התגובות מהמרצועה לא איחרו לבוא: "איפה האנשים המכובדים ברמאללה? אתם לא מתביישים שעזה מושמדת ואתם רוקדים בקניון?", אמר הבלוגר העזתי המוכר הימה ברבח'.
בעזה האמינו ברעיון של "התנגדות לכובש" או "טרור" כמו שאנחנו קוראים לזה, דבר אשר הביא עליהם חורבן. ביהודה שומרון צה"ל שולט, ולכן ה-"התנגדות" שם הרבה פחות חזקה, יש פחות הרס, וקניוני יוקרה נפתחים. ועדיין, גם ברמאללה לא מוותרים על ה-"התנגדות שלהם".

אותה "התנגדות" באה לידי ביטוי בהמשך אותו נאום של מושלת רמאללה אתמול: "בלי הסבל של בני עמנו, לא היינו עומדים פה היום. זיכרונם של השהידים לברכה. החירות ל-"שהידים החיים", האסירים האהובים שרבים מהם נמצאים פה, ושבלי הסבל והעינויים שעברו לא היינו פה".
הקניון הזה מספק מקומות עבודה לפלשתינים רבים וברור שברמאללה שמחים על פתיחתו. למרות כל הדיבורים על עזה, גם אצל הפלשתינים החיים נמשכים. בין עזה לרמאללה, בין חורבות לשפע האדיר, ה-"אייקון מול" מנקר העיניים הוא שיחת היום ברמאללה.
