accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

בתוך יממה: קוף נמצא כבול לעץ בשרשראות, אחד נוסף אותר בכלוב

בר ברק

בר ברק

טז ניסן ה'תשפה (14.04.25)

5

1

like

0

dislike

שני קופים מסוג גנון ירוק נמצאו באזורי היישוב אום אל פאחם ובכפר קאסם • משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים מדגישים כי החזקת מינים מוגנים ללא אישור מהווה עבירה על החוק


קוף נטוש הנראה במצוקה כאשר נמצא כבול בשרשראות לעץ, חולץ הלילה (בין ראשון לשני) ממטע זיתים בעיר אום אל פאחם עם קבלת דיווח בדבר, והועבר לידי רשות הטבע והגנים לשם קבלת טיפול רפואי ובדיקות מקיפות בזכות שוטרי מחוז חוף ולוחמי מג"ב.

בבדיקות ראשוניות שנערכו במקלט, נמצא כי הקוף – נקבה צעירה, סבלה בעבר משבר בעמוד השדרה שכבר הספיק להתאחות, וגם היא כשאר הקופים, מראה סימנים ברורים שעברה התעללות בידי שוביה. האירוע מדגים את החומרה של הסחר בחיות בר.

maximize-image
images-count1+
צילום: דוברות משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים

נוסף על כך, במסגרת המאבק בסחר ובהחזקה אסורה של בעלי חיים, בלשי תחנת כפר קאסם ולוחמי מג"ב במחוז המרכז ביצעו הבוקר חיפוש יזום במשרד בעיר, במהלכו תפסו קוף שהושאר בתוך כלוב. הצוות הזעיק את פקחי רשות הטבע והגנים שלקחו את הקוף לבדיקות מקיפות וטיפול רפואי במקלט הקופים הישראלי.

maximize-image
images-count1+
צילום: דוברות משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים מציינים כי עד כה נתפסו בכל רחבי הארץ כ-32 קופים מסוג גנון ירוק, ומדגישים כי האירועים האחרונים הם רק קצה הקרחון של היקף התופעה החמורה של סחר בחיות בר. הקופים והאריות שנמצאו הם אמנם מינים שאין אנו רגילים לראות בארץ, אך מעבר להם מתמודדת הרשות עם מקרי הברחה וסחר רבים אחרים – מציפורים ועד זוחלים, על בסיס יומיומי.

משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים מדגישים כי החזקת מינים מוגנים ללא אישור מהווה עבירה על החוק. במידה וידוע לכם על אדם המחזיק חיית בר בצורה לא חוקית או בתנאים לא ראויים, אתם מתבקשים לפנות למוקד רשות הטבע והגנים , בטלפון 3639 או למוקד 100 של משטרת ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News