כוחותינו הרחיבו את הפעילות הקרקעית ברצועת עזה במהלך חג הפסח, והצליחו להעמיק את השליטה במספר נקודות מפתח לתפיסת ישראל, שעשויים להגביר את הלחץ על ארגון הטרור חמאס, בניסיון להביא אותו לעסקה נוספת.
בצפון הרצועה אוגדת המילואים 252 העמיקה את השליטה בתוחמת הצפונית וכן את האחיזה במרחב דרג' תופאח על ידי חטיבה 401. בציר נצרים כוחותינו התקדמו עד הרבע האחרון ומשאירים אותו פתוח בחלק זה על מנת לאפשר זרימת אוכלוסייה דרומה ללא התערבות צה"ל.

בדרום הרצועה האחיזה על ציר מורג הושלמה ובמקביל אליה גם כיתור העיר רפיח. בתוך כך במהלך סוף השבוע כוחותינו ביצעו למעלה מ-100 תקיפות מהאוויר במספר גלים, כאשר המיקוד היה על ריכוזי מחבלים ותשתיות טרור שעדיין קיימות.
בנוסף לתקיפות מהאוויר, על הקרקע כוחותינו השמידו מנהרת טרור משמעותי באורך של קילומטר וחצי על ידי לוחמי יחידת יהלום. אחת התקיפות המשמעותיות הייתה במרכז הרצועה במרחב דיר אל בלאח, שם הותקפה מפקדת טרור שבעבר שימשה בית ספר, בתוכה היום למעלה מ-10 מחבלים שחוסלו בהצלחה.

בדרג המדיני הנחו את מערכת הביטחון להעמיק את השליטה ברצועה, בניסיון להביא לעסקה נוספת עם ארגון הטרור חמאס. כרגע החיכוך על הקרקע עם המחבלים הוא כמעט אפסי, אך המפקדים הבכירים בשטח שבים ומזהירים – האויב לומד אותנו, ככל שנמשיך לשהות בשטחו ולהסס, הסיכון רק יגדל.
