השרה עידית סילמן התייחסה היום (שני) בתוכנית "האולפן הפתוח" עם בועז גולן למיצג הפיתות שנערך כמחאה על אי פיזור הממשלה מתחת לביתה, ואמרה שמדובר בפגיעה בכל העם היהודי, בלי לראות אף אחד ממטר: "המלחמה האמיתית היום במדינת ישראל היא על זה שהיא תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית".
לדברי סילמן מי שביצע את המיצג פגע בכל יהודי באשר הוא: "אני חושבת שהפגיעה היא פגיעה כלפי כל העם היהודי וכלפי כל עם ישראל. כל מי שבאמת הזהות הערכים, המסורת, חשובה לו. אין ספק שזו פגיעה אנושה בכולנו כעם.
אנשים שמדברים דמוקרטיה, מדברים שוויון זכויות, ועושים הכול חוץ מדמוקרטיה וחוץ משוויון זכויות.
פסח. רחוב שרובו דתיים ושומרי מסורת. החלאות הללו באים לפזר פיתות על פני הרחוב.
זה לא למען החטופים. זה לא למען הדמוקרטיה. זה אפילו לא עבור פוליטיקה.
זה רק כי הם טיפוסים נאלחים, שאין בהם ערכים אנושיים בסיסיים. אפס אכפתיות לזולת, אפס כבוד ליהדות, ואפס תרבותיות. אפסים מוחלטים.… pic.twitter.com/3vKfR6h6uR
— Idit Silman – עידית סילמן (@iditsilman) April 14, 2025
"המלחמה האמיתית היום במדינת ישראל היא על זה שהיא תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. את זה ראיתי ביתר שאת גם בממשלה הקודמת ולכן גם החלטתי לצאת ממנה. בסופו של דבר, לפגוע בקודש הקודשים שלנו, בזהות היהודית, שהיא מה שהחזיקה אותנו אלפי שנים, מאז ומתמיד, חברים, המלחמה היא מלחמה אמיתית על הזהות, על הערכים, על מדינה יהודית ודמוקרטית למול מדינת כל אזרחיה".
לדבריה, ניצן הורביץ ניסה לפגוע בזהות היהודית בהצעת חוק החמץ: "זה אנשים שמחליטים לקחת בכוח את השלטון, ואני שמחה שאני הבנתי את זה בזמן, והצלחתי לצאת מהממשלה הזאת, לשים את הערכים במקום הנכון, ולהחזיר את הכבוד לעם הזה. אני יודעת שהשמאל לעולם לא הסלח לי, שפירקתי את ממשלת בנט-לפיד-עבס.

"אני זוכרת את כל שרי ימינה ואת כל חברי הכנסת של ימינה דאז, שחשו אי-נעימות ולא יכלו להסתובב בצורה חופשית בלי רגשות אשם. בפעם הראשונה, כשמתחילים וכל פעם מזיזים את הקו שמאלה יותר ושמאלה יותר, ופוגעים בעוד ערך שחשוב לנו, ונותנים למועצת השורה להחליט על הר הבית".
