בזמן המלחמה המצב הכלכלי בצפון הארץ בקרב העסקים היה קשה מנשוא. הפגיעה הכלכלית הקשה ביותר נבעה כתוצאה משני מרכיבים: הגליית תושבי הצפון וגם התיירות שפסקה בין רגע.
היום, לאחר תקופה די שקטה בצפון וחזרת התושבים, יצאנו לבדוק מה קורה בקרב העסקים – האם חזרו למסלול או שמה עדיין מצבם הכלכלי קשה. ההתאוששות הינו תהליך ארוך ומורכב והאתגר לפי מה שרוב בתי העסקים מספרים הוא תהליך שיקום העסק בכמה רבדים: פעילות, תשתיות, חידוש מלאי ועוד.

בעלי העסקים מציינים כי תקופת השיקום עוד ארוכה. הדבר כרוך בצמצום עלויות ייצור וייצוא על מנת להעלות את הרווחיות. השיקום עוד ארוך, חלק מבתי העסקים אמנם פתחו את הדלתות לקהל הרחב – אך ישנם לא מעט שעדיין סגורים ומחשבים מסלול מחדש.
אנטוניניה למשל, מספרת שברגע שנורו רקטות לפני שבועיים לקריית שמונה הגיע גם גל ביטולים לצימר שברשותה. בעלי העסקים בצפון נותרו לקוות כי המדינה תמשיך לחזק את העסקים בתמריצים כדי שלא יקרסו, וגם שתושבי המדינה ימשיכו לפקוד את הצפון כדי שיצמח כמה שיותר.
