המשא ומתן העקיף בין איראן לארה"ב בנוגע להסכם הגרעין החל אתמול (שבת) בעומאן, וזאת לאחר שבשבוע שעבר, במהלך הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא טראמפ חשף כי וושינגטון יחלו מו"מ עם טהרן השבוע.
בשיחות שהתקיימו אתמול השתתף סטיב ויטקוף, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י. לאחר סיום המשא ומתן, שהתנהל באופן עקיף, שתי המשלחות דיברו כמה דקות במסדרון בדרך החוצה, כך דווח באתר החדשות CNN.

על פי הדיווח, הנשיא טראמפ העניק לטהרן תאריך יעד של חודשיים לקבל הסכם שיוביל לכך שאיראן תצמצם את טביעת הרגל הגרעינית שלה, או תבטל את תוכניתה לחלוטין. "אני לא רוצה שיהיה להם נשק גרעיני", אמר הנשיא.
בעקבות השיחות, שר החוץ האיראני אמר לתקשורת כי סבב השיחות הבא יתקיים גם הוא בעומאן ב-19 באפריל, והוסיף כי שני הצדדים מעוניינים להגיע להסכם בתוך זמן קצר. לדברי האיראנים, השיחות התנהלו באווירה טובה.

גם המשלחת האמריקאית תיארה את השיחות כ"חיוביות ובונות" וציינה כי ישנה התקדמות. לדברי הבית הלבן, ויטקוף הדגיש בפני השר האיראני כי יש לו הנחיה מהנשיא לפתור את המחלוקת בין המדינות, בדיפלומטיה, ככל שניתן.
