accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המשא ומתן בין איראן לארה"ב החל: "הייתה אווירה חיובית"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

טו ניסן ה'תשפה (13.04.25)

37

10

like

33

dislike

שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן בעומאן החלו • לקראת סוף המשא ומתן העקיף, נפגשו המשלחות לרגע קצר • שתי המשלחות טוענות שהמו"מ התנהל ברוח טובה • השיחות צפויות להמשך בשבת הבאה


המשא ומתן העקיף בין איראן לארה"ב בנוגע להסכם הגרעין החל אתמול (שבת) בעומאן, וזאת לאחר שבשבוע שעבר, במהלך הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא טראמפ חשף כי וושינגטון יחלו מו"מ עם טהרן השבוע.

בשיחות שהתקיימו אתמול השתתף סטיב ויטקוף, שליחו של הנשיא למזרח התיכון, ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י. לאחר סיום המשא ומתן, שהתנהל באופן עקיף, שתי המשלחות דיברו כמה דקות במסדרון בדרך החוצה, כך דווח באתר החדשות CNN.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ | צילום: רויטרס

על פי הדיווח, הנשיא טראמפ העניק לטהרן תאריך יעד של חודשיים לקבל הסכם שיוביל לכך שאיראן תצמצם את טביעת הרגל הגרעינית שלה, או תבטל את תוכניתה לחלוטין. "אני לא רוצה שיהיה להם נשק גרעיני", אמר הנשיא.

בעקבות השיחות, שר החוץ האיראני אמר לתקשורת כי סבב השיחות הבא יתקיים גם הוא בעומאן ב-19 באפריל, והוסיף כי שני הצדדים מעוניינים להגיע להסכם בתוך זמן קצר. לדברי האיראנים, השיחות התנהלו באווירה טובה.

maximize-image
images-count1+
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רשתות ערביות

גם המשלחת האמריקאית תיארה את השיחות כ"חיוביות ובונות" וציינה כי ישנה התקדמות. לדברי הבית הלבן, ויטקוף הדגיש בפני השר האיראני כי יש לו הנחיה מהנשיא לפתור את המחלוקת בין המדינות, בדיפלומטיה, ככל שניתן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News