לראשונה בהיסטוריה של ארגון השוטרים הפדרליים של ארה"ב, הוענק השבוע (שלישי) "מגן אכיפת החוק" לקצין משטרה שאינו אמריקאי – לסגן-ניצב יוני זייטק ממשמר הגבול, וזאת כהוקרה והערכה על חיזוק קשרי העבודה בין משטרת ישראל לגורמי אכיפת החוק האמריקאיים.
בטקס שנערך בניו-יורק, השתתפו נציגים מ-65 ארגוני אכיפה שונים, בניהם ה-FBI והשירות החשאי של ארה״ב, כמו גם מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק וסנ״צ יוני זייטק המשמש כקצין אגף המבצעים של מג"ב מרכז. בנוסף לסנ״צ זייטק קיבלו את המגן ראש השירות החשאי שפיקד על האירוע בו היה ניסיון ההתנקשות בחייו של נשיא ארה״ב ומפקד משטרת מדינת ניו יורק.

במסגרת האירוע, מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק סקר בהרחבה את פעולתם של לוחמי ולוחמות משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל במתקפת הטרור הרצחנית בשביעי באוקטובר, ובכלל זה האירועים הקשיים וקרבות הגבורה בהם לחמו כוחותינו עד להכרעת מחבלי החמאס ובלימת המתקפה.
בנוסף לכך, הזכיר מפקד מגב"ב כי בשבי החמאס נמצאים עדיין 59 אזרחים ובניהם גם אזרחים אמריקאיים וממדינות נוספות.
