רוסיה וארה"ב ערכו הבוקר (חמישי) חילופי שבויים באבו דאבי, צעד שנועד בין היתר לבניית אמון בין המדינות על רקע המשך הניסיונות של שני הצדדים לחתור לעסקה לסיום המלחמה באוקראינה.
רוסיה שחררה את קסניה קרלינה, אזרחית אמריקנית-רוסית שנידונה בשנה שעברה ל-12 שנים לאחר שהואשמה בבגידה בעקבות תרומה של פחות מ-100 דולר לארגון צדקה אוקראיני שפועל מארה"ב. בתמורה, שחררה ארה"ב את ארתור פטרוב, אזרח גרמני-רוסי, שנעצר ב-2023 בקפריסין לבקשתה של ארה"ב בגין ייצוא לכאורה של מיקרואלקטרוניקה רגישה.

"היום, הנשיא טראמפ הביא הביתה אמריקני נוסף שנעצר שלא כדין מרוסיה", אמר ראש ה-CIA ג'ון רטקליף בהצהרה שמסר לוול סטריט ג'ורנל. "אנו מעריכים את ממשלת איחוד האמירויות על שאפשרה את החילוף", הוסיף רטקליף.
זו עסקת חילופי האסירים השנייה בין רוסיה לארה"ב מאז נכנס טראמפ לתפקידו בינואר, כאשר שני הצדדים שואפים לשפר את היחסים. זאת על רקע המאמצים של טראמפ לממש את הבטחת הקמפיין שלו לסיים את המלחמה באוקראינה.

"היום ארה"ב מברכת על שובה של הבלרינה האמריקאית-רוסית קסניה קרלינה", אמר היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מייק וולץ. "הנשיא טראמפ והממשל שלו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להבטיח שהאמריקנים העצורים בחו"ל יוחזרו הביתה למשפחותיהם", הוסיף.
