אל"מ חיים כהן, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, פרש היום (חמישי) מתפקידו, לאחר שלא קיבל תפקיד המשך. בדברי הפרידה שלו מתח ביקורת חריפה על התנהלות המערכת הצבאית ממנה היה חל.
בין שאר הדברים עליהם כתב במכתב, התייחס כהן להוראות הפתיחה באש איתן נאלץ להתמודד כמח"ט: "על מנת לבצע ירי טנק על עמדת ריקה של חמאס ב-300 מ', היה צריך אישור מהרמטכ"ל".

לאחר מכן סיפר על שלבים בהם הקונספציה הגבילה את יכולתו כמפקד: "נאמר לנו שהגיעו עם חמאס להסכמות – כסף ופועלים – המתכון הקבוע!"
"ערב שמחת תורה, השעה 03:30 לפנות בוקר", סיפר המח"ט, כשהוא מתייחס לטבח שבעה באוקטובר, "על דעת עצמי יצאתי לחטיבה, על אף שהמודיעין היה מעומעם, שאלתי האם להקפיץ את תומר מג"ד 13, ונענתי: כרגע רק ברמתך".
המכתב המלא יפורסם היום, ב-20:00, בחדשות 14.
