האב השכול חגי לובר שוחח היום (חמישי) עם עודד מנשה והתייחס לבג"צ ראש השב"כ, לדבריו כאב לו לראות את הצורה בה התנהגו באולם למשפחות השכולות שעומדת בניגוד מוחלט לאופן שבו מתנהגים אליהם בכנסת: "מדובר בסוגיה ערכית, שעם כל הכבוד לשופטי בג״צ, מי בחר אותם להביע את עמדתם הערכית?".
על מכתב הסרבנים אמר לובר: "אני קראתי את המכתב הזה, לפחות מה שפורסם, וצד את עיניי העניין שלא מוזכר בו סרבנות בכלל. זו כבר התקדמות של אנשים שמבינים שהסרבנות היום היא לא משהו שדעת הקהל סובלת, ועם הדבר הזה אחרי המלחמה, אמר פה מישהו שחבל שלא עשינו את זה לפני.

"אני רוצה שתשימו לב לסנטימנט הציבורי. היום אנחנו לא מוכנים לקבל שיש מישהו שמתנה את שירותו, או את התנדבותו, שזה אותו דבר, באיזושהי דעה פוליטית, ובמובן הזה זה טוב שהם לא יכניסו את הסרבנות, וזה מצוין שהתגובה היא אפילו מי שנכווה ברותחים נזהר בצוננים".
לובר התייחס גם לבג"צ רונן בר ואמר: "כמי שהיה פעיל בהתנגדות לגירוש מגוש קטיף, זכרתי באיזשהו זיכרון מעומם שהיה שם גם בג"צ, והלכתי וחיפשתי, ולא הפתיע אותי שהבג"צ שם אמר באופן נחרץ שהוא לא מתערב בהחלטות הממשלה כמעט פתאום, כי ממשלה שמחליטה, יש לה את הסמכות, והנה החליטה.

"לא היה שום ספק שבג״ץ יתערב, גם יתערב בהחלטת הממשלה, ושאלתי, אם אני אדם בלי השכלה משפטית לחלוטין, יודע מראש מה השופטים יפסקו, אז אולי זה לא סוגיה משפטית, אולי מדובר בסוגיה ערכית, שעם כל הכבוד לשופטי בג״צ, מי בחר אותם להביע את עמדתם הערכית?".
האב השכול ציין כי חרה לו האופן בו התייחסו להורים השכולים באולפן: "ואני רוצה לומר לכם עוד משהו, שכאב לי כשראיתי אתמול את ההפרעות שהפריעו הורים שכולים ואת התגובה הנחרצת של בג"צ. אני הרבה פעמים נמצא בכנסת ואני רואה את העדינות שבה מתייחסים להורים שכולים ובה מתייחסים להורי חטופים".
