לאחר חשיפת הגורם המדיני, לשכת נתניהו מאשרת כי בהנחיית ראש הממשלה, אמש (רביעי) נועדה משלחת מדינית-ביטחונית בראשות ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, ובהשתתפות נציגים בכירים של משרד הביטחון ושל זרועות הביטחון, עם משלחת טורקית מקבילה.
מהלשכה נמסר: "ישראל מודה לאזרבייג׳אן ולנשיא אילהם אלייב על אירוח השיחות החשובות. בשיחות הציג כל צד את האינטרסים שלו באזור, וסוכם להמשיך בציר הידברות כדי לשמור על היציבות הביטחונית".

מוקדם יותר דיווחנו כי ברקע המתיחות בין ישראל לטורקיה, גורם מדיני בכיר חשף כי נערכה פגישה עם נציגים מטורקיה באזרבייג׳אן, בה הבהירה ישראל באופן חד-משמעי שכל שינוי בפריסת הכוחות הזרים בסוריה – ובפרט הקמת בסיסים טורקיים במרחב תדמור – הוא קו אדום וייחשב שבירת כלים.
מרחב תדמור היא עיר קדומה השוכנת במרכז סוריה, במרחק כמעט שווה בין גבול טורקיה לגבול ישראל. אך הסיבה המרכזית לחשיבותה היא שדרכה עובר ציר ההברחה האיראני. לדבריו של הגורם המדיני, ישראל כבר הבהירה בעבר שמניעת איום זה היא באחריות הממשלה בדמשק, וכי כל פעולה שתסכן את ישראל, תסכן את שלטון א-שרע.
