במהלך שלוש השנים האחרונות, תעשיית הרובוטיקה הישראלית הובילה פריצת דרך משמעותית בתחום אינטראקציית אדם-רובוט, והפכה את הרובוטים לקרובים אלינו הרבה יותר ממה שדמיינו. הצגת הפיתוחים המהפכניים התבצעה בכנס מסכם שנערך אתמול באוניברסיטת רייכמן בו נחשפו לראשונה הרובוטים.
מדובר בפרויקט לאומי רחב-היקף שאסף את מיטב המוחות בתחום ובו חברות רובוטיקה מובילות שיתפו פעולה עם חוקרים וחוקרות מאוניברסיטאות רייכמן, תל אביב, בר-אילן, בן-גוריון והטכניון.

אחרי שלוש שנים של פיתוח מאומץ, המהלך הגיע לשיאו כשהרובוטים החדשים יכולים להשתלב בסביבה אנושית באופן טבעי, ולהגיב למחוות ולקודים חברתיים כמו בני אדם, ללא כל עזרה חיצונית.
הפרויקט, שקיבל תמיכה מרשות החדשנות והובל על ידי חטיבת התקשוב והסייבר של אלביט מערכות, התמקד בפיתוח רובוטים אוטונומיים עם יכולות חברתיות מתקדמות.

הרובוטים שפותחו אינם נשלטים מרחוק אלא פועלים באופן עצמאי, מקבלים החלטות בזמן אמת ומגיבים באופן דינמי לסביבה בה הם נמצאים, בין אם מדובר בזירת קרב, במחסן לוגיסטי, במפעל תעשייתי או בבית אבות.
בין ההישגים הבולטים שהושגו במהלך התוכנית היה פיתוח זרועות רובוטיות שמדמות תנועה אנושית, זאת לצורך ביצוע משימות לוגיסטיות יכולת תנועה מדויקת של רובוטים באזורים צפופים.

הרובוטים יכולים להשתלב בזירות לחימה בשדה קרב, לסייע בטיפול בפציעות קשות, ולספק פתרונות בתחום הרווחה, בהם הם עוזרים לקשישים ליטול תרופות ולשמור על קשר עם בני משפחה.
