accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: קאנבה
אילוסטרציה | צילום: קאנבה

שני עיתונאים נוספים נעצרו באיסטנבול בהאשמות להטרדה וסחיטה

אבלין ליידרמן

אבלין ליידרמן

יב ניסן ה'תשפה (10.04.25)

1

2

like

0

dislike

משטרת טורקיה עצרה שני עיתונאים בולטים מהאופוזיציה במהלך פשיטות בוקר מוקדמות בעיר איסטנבול • המעצר בוצע במסגרת חקירה שניהל משרד התובע הכללי של העיר תחת האשמות של "הטרדות" ו"סחיטה" • המעצר מגיע לאחר תקופה שבה העיתונאים סיקרו את המחאות הגדולות שהתרחשו בטורקיה


משטרת טורקיה עצרה ביום חמישי שעבר שני עיתונאים בולטים מהאופוזיציה במהלך פשיטות בוקר מוקדמות בעיר איסטנבול. המעצר בוצע במסגרת חקירה שניהל משרד התובע הכללי של העיר, והשניים נעצרו תחת האשמות של "הטרדות" ו"סחיטה", כך עולה ממסמך משפטי שנחשף היום (חמישי) על ידי סוכנות "רויטרס".

מעצרם של טימור סויקאן ומוראת אגירל, עיתונאים העובדים עבור הערוץ "הלק טיוי", המתנגד לממשלתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, מגיע לאחר תקופה שבה סיקרו את המחאות הגדולות שהתרחשו בטורקיה ב1-19 למרץ. המחאות התרחשו בעקבות מעצרו של ראש עיריית איסטנבול אכְרֶם אימאמוגלו שהוביל לאירועים שהסעירו את המדינה.

העיתונאים סויקאן ואגירל ידועים בעבודתם העיתונאיות הביקורתיות, ובכתיבתם עסקו בתחקירים ובחשיפת פעולות בלתי חוקיות של השלטונות. העיתונים עבורם הם עובדים טוענים כי ההאשמות כלפיהם שקריות, וכי הם נרדפים בשל גילוי השחיתות וההונאה בשלטון.

בהצהרה שפרסם עיתון עיתון יומי טורקי, "בירגאן", המוכר בגישתו הביקורתית כלפי הממשלה, ובמיוחד כלפי ארדואן, נכתב כי "מעצרם של סויוקאן ואגירל הוא ניסיון נוסף לדכא את חופש העיתונות, שהתעקשה לחשוף את מעשי השלטון".

לפי המסמך שפורסם ב-רויטס, בית המשפט הפלילי הרביעי של איסטנבול אישר צו חיפוש ואיסוף ראיות בבתיהם של השניים, שכלל החרמת מחשבים, כונני קשיח וטלפונים ניידים לצורך חקירה. החוקרים בודקים את המחשבים והציוד הדיגיטלי של השניים, בטענה כי יש חשש שהם עשויים להשמיד או להסתיר ראיות.

מעצר זה מצטרף לשורת מעצרים של עיתונאים נוספים, שדיווחו על המחאות שהתרחשו בטורקיה בעקבות מעצרו של ראש העיר. הממשל הטורקי נקט בצעדים דכאנים נגד ההתנגדות והשתמש בגז מדמיע, מים חמים ורימוני הלם. כוחות המשטרה טענו כי העיתונאים שהיו בשטח לא פעלו כעיתונאים, אלא כמשתתפים בהפגנות לא חוקיות ולכן הוגשו נגדם אישומים.

מפלגות האופוזיציה טוענות כי המעצרים הם חלק ממדיניות מכוונת לדיכוי חופש העיתונות. ח"כ מהמפלגה הרפובליקנית בורחנטין בולוט ציין כי המטרה היא "להרתיע את העיתונאים שמבקרים את הממשלה ומפריעים למשטר", כך דווח באתרים אמריקאיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News