המזרחן ד"ר מרדכי קידר, התייחס היום (חמישי) בריאיון לתוכנית "ישראל הבוקר" למכתב הטייסים וטען כי מדובר בטעות חמורה שמחזקת את ארגון הטרור חמאס המקבל עידוד מכך וממשיך להחזיק בחטופינו: " הם אינם מבינים את מה שקורה על הקרקע. הם לא הבינו ב-7 באוקטובר – ולא מבינים עד היום".
ד"ר קידר אמר כי "חמאס לא יכל לקבל מתנה טובה יותר ממה שקיבל היום. אחרי שנה וחצי, הטייסים שכחו את מה שהם עצמם התחילו בעצומות שלהם. חמאס קיבל זריקת עידוד לא נורמלית – והוא ממשיך להחזיק בחטופים גם היום בגלל העצומה הזו. הם מסתכלים על העולם מגובה של 30 אלף רגל, ואינם מבינים את מה שקורה על הקרקע. הם לא הבינו ב-7 באוקטובר – ולא מבינים עד היום".

כזכור, פרשננו נועם אמיר פרסם כי מכתב חדש של הטייסים בחיל האוויר שקורא לעצירת המלחמה נחשף השבוע לאחר שהגיע לגורמים בכירים וזוטרים. מספר מהחותמים הם משרתים פעילים, אולם רוב החותמים אינם.

המכתב שהודלף, ואיום מפקד חיל האוויר: מי שיחתום – יודח
במכתב כתבו היוזמים: "אנו דורשים את השבת החטופים הביתה ללא דיחוי, גם במחיר הפסקת הלחימה באופן מידי. בעת הזאת המלחמה משרתת בעיקר אינטרסים פוליטיים ואישיים ולא אינטרסים ביטחוניים. המשך המלחמה אינו תורם לאף אחת ממטרותיה המוצהרות ויביא למותם של חטופים, של חיילי צה״ל ושל אזרחים חפים מפשע, ולשחיקת משרתי המילואים".
