accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90

משוואה חדשה ברצועה? ישראל מגבירה לחץ, חמאס מוריד פרופיל

עומרי חיים

עומרי חיים

יב ניסן ה'תשפה (10.04.25)

16

10

like

77

dislike

נראה כי מתהווה משוואה חדשה בעזה, כאשר ישראל מגבירה את הלחץ הצבאי וחמאס שומר על פרופיל נמוך וממעט להגיב • חמאס פועל בטקטיקה של "מגננה גמישה" ושימור משאבים, אך בפועל ייתכן שמדובר בקושי ממשי להתמודד עם עוצמת התקיפות הישראליות


ייתכן שבימים אלה מתהווה אולי משוואה חדשה ברצועת עזה במהלך הלחימה בין כוחותינו למחבלי ארגון הטרור חמאס. זה לא שאין יכולות יותר לחמאס, אבל ישנה שתיקה מסוימת בכל הנוגע ללחימה שלו בעת האחרונה. התקיפות של ישראל בעזה, צריך לומר, מאז החזרה ללחימה לפני כמה שבועות, הן אגרסיביות מאוד.

הדבר משתקף בשני אופנים, בתיעודים שמגיעים מתוך הרצועה וגם בעובדה שאנחנו רואים שכל מחבל חמאס הוא כמעט יעד. מדוברי הארגון, דרך פונקציונרים לוגיסטיים במשרדי ממשלה של חמאס ועד "עיתונאים" לכאורה שבפועל הם פעילי חמאס או מחבלים בשאר ארגוני הטרור.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות חטיבת גבעתי | צילום: דובר צה"ל

אל מול הלחימה האגרסיבית הזאת חמאס לא באמת מגיב. אנחנו יודעים שבכירים בשורותיו ירדו אל מתחת לאדמה בעזה ומעליה אין באמת היתקלויות כלשהן פנים אל פנים מאז החזרה ללחימה בשבועות האחרונים. ובצד הערבי, שמים לב לדבר הזה ולכן אל-ג'זירה של קטאר, הפטרונית של חמאס, מפרסמת אתמול מאמר תחת הכותרת, "מדוע ההתנגדות – חמאס לא נלחם?".

הם מנסים להסביר איפה חמאס ולהוציא אותו טוב והמאמר טוען בתמציתיות את שני הדברים הבאים: הדבר הראשון הוא שחמאס נוהג בטקטיקת מגננה גמישה. הכוונה במאמר היא שהוא פועל לפי הצורך בשטח במטרה להוציא מעט פעולות, אבל כאלה כואבות במיוחד נגד ישראל.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בציר מורג | צילום: דובר צה"ל

הטענה השנייה היא שחמאס מתנהל בחסכנות של הכוח שלו, במינימום משאבים מבחינת אמצעי לחימה ומחבלים – באופן שלא יוביל לבזבוז של אמצעיו כדי להצליח להאריך את הלחימה כמה שאפשר. בשורה התחתונה, השופר של חמאס מנסה להסביר כי מיעוט הפעילות של חמאס נובע מטקטיקה מכוונת ולא מחוסר יכולת.

המטרה של חמאס, כך נטען, היא להשפיע על דעת הקהל בישראל בנוגע לכך שהמלחמה כרגע כבר הפכה חסרת תוחלת וגם להשפיע על האמריקנים לחדול מהלחימה. נסיים במשפט מעודד. מהמאמר מובן שהם מנסים בכוח רב לתרץ את חוסר היכולת שלהם, ובמקביל הם לא מבינים את מידת הנחישות, כך נראה, שלנו ושל הממשל האמריקני בכוונה לחסל את חמאס. טוב שימשיכו לדבוק בבורותם ואנחנו נמשיך להעצים את הלחימה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News