accessibility-icon
share-icon
רה"מ נתניהו, נשיא טורקיה ארדואן | צילום: פלאש 90, רויטרס
רה"מ נתניהו, נשיא טורקיה ארדואן | צילום: פלאש 90, רויטרס

כפי שפורסם לראשונה ב-14: המדינה שמתווכת בין ישראל לטורקיה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יא ניסן ה'תשפה (09.04.25)

16

6

like

33

dislike

כפי שפרסם לראשונה כתבנו המדיני תמיר מורג, אזרבייג'אן מתווכת במשבר הנוכחי בין טורקיה וישראל, כך אישר הנשיא אילהם אלייב • עוד אישר אלייב שלאזרבייג'ן היה תפקיד קריטי בהסדרת היחסים בין שתי המדינות לאחר נתק ארוך שהסתיים לפני כשנתיים בסדרת פגישות שקיים ארדואן עם נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה נתניהו


נשיא אזרבייג'אן אילהם אלייב אישר היום (רביעי) כי מדינתו מתווכת במשבר הנוכחי בין טורקיה לישראל. על המגעים, שהוביל שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף, פרסם לראשונה כתבנו המדיני תמיר מורג.

"שתי המדינות הן חברות קרובות של אזרבייג'ן. עם טורקיה אנו בעלי ברית וישראל היא מדינה ידידותית לאזרבייג'ן ובמשך שנים רבות הוכחה ידידות הדדית זו בזמנים קשים עבור שנינו. לכן מבחינתנו המתח הזה בין שתי מדינות מטריד מאוד ועניין של דאגה", אמר אלייב.

וויטקוף מקדם: הערוץ החשאי להידוק היחסים עם טורקיה

וויטקוף מקדם: הערוץ החשאי להידוק היחסים עם טורקיה

2
17.03.25|תמיר מורג

עוד אישר הנשיא אלייב שלאזרבייג'ן היה תפקיד קריטי בהסדרת היחסים בין שתי המדינות לאחר נתק ארוך שהסתיים לפני כשנתיים בסדרת פגישות שקיים ארדואן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"כפי שכבר ידוע, הפיוס הראשון המוצלח בין טורקיה לישראל התאפשר במידה מסוימת על ידי אזרבייג'ן. מכיוון שמה שקרה עכשיו בין שתי מדינות אינו המשבר הראשון, אלא השני", חשף נשיא אזרבייג'אן.

maximize-image
התייוך יצליח שוב? נשיא אזרבייג'אן אילהם אלייב וראש הממשלה נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"במהלך המשבר הראשון מילאנו תפקיד פעיל כדי לנסות ולקרב את המדינות הללו. זה לא היה רק אנחנו אבל אזרבייג'ן הובילה את התהליך הזה. שוב, זה היה מאחורי הקלעים ומעולם לא פרסמנו את זה. מעולם לא ניסינו לשבח את עצמנו על כך שרק רצינו לעזור לבת בריתנו טורקיה וחברתנו ישראל כדי לבנות מחדש את מערכת היחסים שלהם", המשיך אלייב.

"אז עכשיו אנו מתמודדים עם מה שנקרא Déjà-vu, כך שאנו מכירים את האלגוריתם של מעשינו ואני יכול להבטיח לכם שאנחנו לא חוסכים מאמצים כדי לנסות להועיל. ככל הנראה בשלב זה לומר משהו יותר מזה לא יהיה הדבר הנכון לעשות מכיוון ששוב, מדובר במערכת יחסים בין שתי מדינות וזה תלוי בהן באיזו מידה הם רוצים לפרסם כל סוג של תהליך, אם בכלל", סיכם הנשיא והוסיף "זה תמיד רע כאשר לחברים שלך יש קשר רע, זה רע להם, זה רע לנו ורע עבור העולם כי אני חושב שלמרות הדאגות הלגיטימיות ולמרות הרמה הגבוהה למדי של חוסר אמון, עדיין ניתן למצוא בסיס לנורמליזציה ותחומים של אינטרסים הדדיים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News