שר הביטחון ישראל כ"ץ ביקר היום (רביעי) בציר מורג בעזה ואמר כי מטרת מבצע עוז וחרב הינה בראש ובראשונה השבת החטופים: "באתי לכאן היום לחזק את מפקדי וחיילי צה"ל שנלחמים בנחישות עבור שחרור החטופים ופגיעה בכוחו של החמאס. צה"ל מחסל מחבלים, מאתר ומסכל תשתיות טרור ומבתר את רצועת עזה גם במקומות כמו ציר מורג בהם לא פעלנו עד היום".

במהלך הביקור שר הביטחון קיבל סקירה מבצעית ומודיעינית מהמפקדים בשטח אודות פעילות צה"ל במרחב וההתקדמות בתפיסתו. לדברי השר, "אוכלוסיית עזה מתפנה מאזורי הלחימה ושטחים רבים נתפסים ומצורפים לאזורי הביטחון של מדינת ישראל ומשאירים את עזה קטנה יותר ומבודדת. אם החמאס ימשיך בסרבנותו ולא ישחרר בקרוב את החטופים – צה"ל יעבור ללחימה עצימה בכל רחבי עזה עד לשחרור החטופים והכרעת החמאס".

שר הביטחון הוסיף: "במקביל אנחנו פועלים לקידום התוכנית להגירה מרצון של תושבי עזה בהתאם לחזון נשיא ארה"ב אותו אנו פועלים לממש. אני פונה לתושבי עזה: תסלקו את החמאס ותחזירו את החטופים – זאת הדרך היחידה להפסיק את המלחמה".

ציר מורג, בו ביקר היום שר הביטחון, הוא ציר תנועה צבאי לרוחב דרום רצועת עזה, בין הערים ח'אן יונס ורפיח. הציר נסלל בשבוע האחרון במסגרת הלחימה ברצועה. הוא נקרא על שם היישוב מורג שנעקר יחד עם כל גוש קטיף. במסגרת תוכנית חמש האצבעות תוואי הציר אמור היה להיכלל ביישובי מסדרון סופה.

"פילדלפי נוסף": תיעוד ראשון מפעילות צה"ל בציר מורג | צפו
שבוע שעבר כוחות אוגדה 36 החלו לפעול בהשמדת תשתיות טרור במרחב הציר ובהכשרתו לשמש כציר צבאי המבתר את דרום רצועת עזה ממזרח למערב, בדומה לציר נצרים בצפונה. ורך הציר כ-12 ק"מ, ומרחקו מציר פילדלפי כ-4-5 ק"מ. הציר מתחיל בגדר ההפרדה בין רצועת עזה לישראל, סמוך לקיבוצים ניר יצחק וסופה. מטרת הציר להרחיב את מרחב האבטחה הדרומי ברצועת עזה.
