מפחדים מטראמפ? סטודנטים מארגון "סטודנטים למען צדק בפלשתין" (SJP) באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבמדינת אילינוי שבארצות הברית השתתפו ביום חמישי הקודם בהכשרה אנרכיסטית בה אומנו בין היתר כיצד להימנע להימנע מזיהוי וממעצר בשל השתתפות בפראות התמיכה בחמאס, כך לפי דיווח בוושינגטון פריביקון.
במסגרת ההכשרה, הופצו שני עלונים. העלון הראשון, שהופק על ידי קבוצה אנרכיסטית בשם "אחדות השדות", כלל ציטוט של מנהיג החזית העממית לשחרור פלשתין (PFLP), חסאן כנפאני, וקרא לסטודנטים "לבנות אינתיפאדה" ו"להרוס את אמריקה". העלון השני, שנכתב על ידי סניף ה-SJP המקומי, הציג קריקטורה אלימה של ה-PFLP משנת 1980 ודחק בסטודנטים "לנתב את כעסם" למאבק נגד ישראל.

האירוע מתרחש על רקע מאמצי ממשל טראמפ להילחם באנטישמיות בקמפוסים, כולל קיצוץ של 790 מיליון דולר במימון פדרלי לנורת'ווסטרן בשבוע שעבר, כחלק מחקירה בנושא זכויות אזרח. סטודנט לתארים מתקדמים באוניברסיטה סיפר ל"וושינגטון פריביקון" כי הוא חושש שהאוניברסיטה לא תנקוט צעדים נגד ההכשרה האנטישמית, והשווה את תוכן העלונים לתעמולה נאצית או קומוניסטית.
על העלונים שהושגו על ידי העיתון אמר: "הבטן שלי התהפכה. העובדה שהם מנסים לחתור תחת חוקי האוניברסיטה ולהתחמק מעונש היא מבעיתה. סביר להניח שהם יצליחו כי נורת'ווסטרן ידועים במוניטין שלילי באשר ליכולת לאכוף את החוקים שלהם".
העלונים כאמור, כללו גם הנחיות מעשיות כיצד להימנע מזיהוי על ידי הנהלת האוניברסיטה במהלך הפגנות, כמו עטיית מסכות, והציעו טיפים להתמודדות עם מעצרים. נורת'ווסטרן דווקא דיווחה לאחרונה על ירידה בתלונות על אנטישמיות, במה שנראה כלא עומד במבחן המציאות.
