ברקע האפשרות לעסקת חטופים על בסיס ההצעה החדשה של מצרים, צה״ל מעמיק את הלחימה ברצועה. כוחות גבעתי וגולני ממשיכים להכות באוייב ורק ביממה האחרונה חוסלו עשרות מחבלים ומאות נפצעו.
לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי השתלטו מחדש על שכונת 'שאבורה' שברפיח. במסגרת הפעילות, הכוחות איתרו והשמידו עשרות אמצעי לחימה ותשתיות טרור ובהם פיר מנהרה שאותר סמוך לאחד המבנים במרחב ומצבור פצצות מרגמה שנועדו לשמש נגד הכוחות.

אלו הן תמונות של המנהרה, מאז החלה הפסקת האש צה״ל לא הרבה לתפוס מנהרות. כך נראה רגע הפיצוץ שלה.
לראשונה, הצטרפנו להערכת מצב שקיים שר הביטחון ישראל כ"ץ בציר מורג החדש שנכבש ונסלל על ידי מערכת הביטחון. לאחר השלמת כיבוש הציר הוא יגיע לרוחב של מעל קילומטר ואורכו 12 ק"מ, כרגע השלימו הכוחות סלילה של עשרה ק״מ וכיתור מוחלט של רפיח.

רפיח ריקה מאדם אבל עדיין מסתתרים כאן מאות מחבלים מתחת לאדמה. עד שתושלם כאן המשימה צפוי צה״ל לאחוז בכ-30 אחוז משטח הרצועה, רפיח תבודד לחלוטין, ציר פלדלפי יהפוך לקו לא רלוונטי ומרכז הרצועה תהפוך למה שמגדירים כאן ״עזה הקטנה״.
בשלב הזה צה״ל נשען על כוחות סדיר וממתין לראות לאן פניה של העסקה לפי מתווה שמצרים מציעה. גם שר הביטחון ישראל כ"ץ לא שולל אפשרות לעסקה ומבהיר שהיא לא תכלול שיח על הפסקת המלחמה. במידה והעסקה תתפוצץ צה״ל צפוי לגייס מילואים ולהיכנס לשלב הבא, תמרון אגרסיבי בכל רחבי הרצועה.
