רשת אלערביה דווחה היום (רביעי) כי בתקיפה אווירית שבוצעה הבוקר בשג'אעיה שברצועת עזה חוסל הית'ם א-שיח' מג"ד האיזור של ארגון הטרור הרצחני חמאס. על פי הפרשן הצבאי של חדשות 14, נועם אמיר, היה ניסיון לחסל אותו, אך לא ברור אם הוא אכן הוא חוסל.
מג״ד שג׳אעיה, יעד החיסול, נמצא בתפקיד בעקבות חיסול השניים ששמשו בו. לפניו היה ג׳מיל ואדיה שחוסל בחודש שעבר, וקודם אליו ויסאם פרחאת שחוסל בתחילת המלחמה על ידי כוחותינו. אמנם אין בישראל מידע וודאי כי מג"ד שג'אעיה אכן חוסל, אך עשרות חוסלו בתקיפה של כוחותינו מהאוויר. על פי הדיווחים הערביים עד כה מדובר במספר של 35 מחוסלים.

לבינתיים ברצועת עזה נמשכת הפעילות הממוקדת של כוחותינו במבצע עוז וחרב. שבוע שעבר שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר כי המבצע מתרחב ל"ריסוק וניקוי האזור ממחבלים ותשתיות טרור ותפיסת שטחים נרחבים שיצורפו לאזורי הביטחון של מדינת ישראל".
למרות הסימנים המתרבים למשבר פנימי ולשחיקה ברצועה עם חידוש הלחימה, נראה כי הלחץ הביטחוני והמדיני על חמאס מוסיף לכרסם – אך הארגון הרצחני ממשיך לגרור את העזתים למלחמה ארוכה ולגיהינום שהם מביאים על עצמם.
למרות ההתדרדרות, חמאס שומר על עמדתו הנוקשה במשא ומתן. הארגון טרם הגיב להצעה המצרית לשחרור שמונה חטופים חיים בתמורה להפסקת אש בת כ-50 ימים, והמשיך היום לאיים כי "ההסלמה הצבאית מאיימת על חיי החטופים – רק מו"מ יוכל להחזירם".
