דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי פרסם היום (רביעי) מפות המראות כיצד ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה מנסה בחודשים האחרונים לבנות מחדש אתר ייצור נשק תת-קרקעי בלב שכונת צ'ואיפת בפרבר הדרומי בדאחייה, שהוקם בסמוך לבית ספר ומתחת למבני מגורים, לאחר שנפגע בנובמבר 2024.
על פי דו"צ, מידע על ניסיונות אלו הועבר למנגנון הניטור בתחילת ינואר, ובהתאם לכך הוחלט על ביצוע בדיקת פתע באתר. אלא שצילומי אוויר הראו כי חיזבאללה, שנודע לו מראש על מועד הבדיקה, פינה את הציוד ההנדסי שפעל במקום ביום ביצוע הבדיקה, ולאחר מכן החזיר אותו לאחר סיומה.

אדרעי תקף ברשת ה-X את הארגון הרצחני: "זו הפרה בוטה של חיזבאללה". למרות הממצאים המדאיגים, צה"ל הודיע כי הוא נותר מחויב להמשך יישום ההבנות בין ישראל ללבנון, וימשיך לפעול להסרת כל איום על מדינת ישראל ולמנוע כל ניסיון התבססות מצד הטרור חיזבאללה.
כחלק מהפעילות למיגור הטרור, אתמול כוחותינו תקפו בלבנון במרחב הבקעא שבעומק לבנון. התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב וכוונה אל עבר מחסני אמל"ח של ארגון הטרור השיעי. בתוך כך, הותקף מחסן אמצעי לחימה של מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור.

בהקשר לניסיונות שיקום של חיזבאללה, מקור ביטחוני מערבי אמר אתמול כי ארגון הטרור הרצחני חיזבאללה החל להשתמש בים להובלת אמצעי לחימה. לפי הדיווח, איראן תיאלץ להסתמך מעתה על הברחה ימית ישירה ללבנון, דרך נמל ביירות במקום ציר ההברחה היבשתי דרכו הייתה נוהגת להבריח את אמצעי הלחימה באופן קבוע.
לאורך כל המלחמה ישראל הרבתה לתקוף יעדי טרור של חיזבאללה בלבנון, ובדגש על תקיפות בציר ההברחות על מנת למנוע מחיזבאללה להתחמש. הדבר פגע באופן ניכר בחיזבאללה, אך למרות זאת איראן המשיכה להבריח אמל"ח דרך הציר.

בדיווח הסעודי ישראל לא אוזכרה כאחת הסיבות לשינוי נתיב ההברחות, אלא דווקא הוצגו מספר סיבות אחרות הקשורות להפיכה בסוריה ולרשויות בלבנון. נאמר כי חיזבאללה איבד את המרחב האווירי שלו בעקבות הניסיון של הרשויות בלבנון לנקוט בצעדים שימנעו את הברחת האמל"ח לחיזבאללה.
מטרת הרשויות בלבנון בצעדים אלו היא להגביל את השפעתו של חיזבאללה בנמל התעופה הבינלאומי "רפיק חרירי" שבביירות. כמו כן, ארגון הטרור הרצחני איבד גם את נתיבי האספקה הקרקעיים שלו לאחר נפילת משטר אסד. המקור הביטחוני המערבי חשף כי לאחר אובדן שני נתיבים אלו, מליציית הטרור מיקדה את תשומת הלב שלה – בנתיב ימי.
