משרד העבודה פרסם היום (רביעי) כי חברה שהעסיקה עובדים יהודים בשבת בחנות שבבעלותה בקניון שבעת הכוכבים, בניגוד לחוק, נקנסה בלמעלה מרבע מיליון שקלים. לדבריהם, החברה ניסתה לערער על הקנס והגישה ערר לוועדת הערערים, אך הוועדה דחתה את טענותיה וקבעה כי אין הצדקה לבטל את העיצום הכספי שהוטל עליה.
שר העבודה יואב בן צור: ״רמיסת החוק בעידוד אנשי ציבור, היא אפס ממלכתיות. המדיניות שלי ברורה, אפס סובלנות מול מעסיקים מפירי חוק שהפרו את זכויות העובדים וכן העסיקו עובדים יהודים של כחוק ביום המנוחה. משרד העבודה יגביר את הפיקוח ויקנוס את כל העסקים שיפעלו בניגוד לחוק".

אחת הטענות המרכזיות שהעלתה החברה בערר שהגישה לוועדת העררים הייתה כי איסור ההעסקה בשבת פוגע בזכותה החוקתית לחופש העיסוק. בנוסף, טענה כי החנות שבקניון שבעת הכוכבים עומדת גם בהגדרות של "בית אוכל", מעבר להיותה חנות לממכר מוצרי בישול ואפייה. ואולם, לאחר עיון בראיות שנאספו במהלך החקירה, דחתה הוועדה את כלל טענותיה.
כזכור, מבצע אכיפה נרחב נערך לבדיקת הפרות של חוק שעות עבודה ומנוחה בחנויות במתחם ביג גלילות בעקבות הצהרת מנכ"ל החברה בתחילת השבוע, שלפיה המתחם המסחרי החדש יפעל גם בשבת.
