בכירים במשרד ההגנה האמריקאית שוקלים להסיג עד מחצית ממספר החיילים ששלח ממשל הנשיא לשעבר ג'ו ביידן (עשרים אלף במספר) למזרח אירופה, זאת לאחר שהועברו בכדי לחזק את הביטחון של המדינות הגובלות עם אוקראינה לאחר הפלישה הרוסית לשטחה. כך דווח אמש (שלישי) באתר "NBC NEWS".
שישה פקידים אמריקאים ואירופים המעורים בנושא אמרו כי ההצעה להסיג עד 10,000 חיילים ממזרח אירופה מעורר חשש כי יחזק בסופו של דבר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וכי העיתוי של הנסיגה הפוטנציאלית עלולה להדאיג לא רק את מדינות אזור המלחמה, אלא גם את בעלות ברית נאט"ו.

הדיונים הפנימיים על צמצום מספר החיילים האמריקאים ברומניה ופולין מגיעים בזמן שטראמפ מנסה להוביל להפסקת אש רוסית-אוקראינית. גורמים אירופאיים אמרו כי במידה והפנטגון יאמץ את ההצעה, הדבר יחזק את החשש כי אמריקה בחרה לנטוש את בעלות בריתה הוותיקות ביבשת הרואות ברוסיה כאיום ההולך וגובר.
