לאחר כחודש ללא פעילות התקפית, שלושת הטנקים של גדוד 53 סיימו את תפקידם במרחב ג׳נין, לאחר שלא קיבלו משימות התקפיות מפיקוד מרכז ואוגדת איו״ש. הטנקים שבו למרחב הרצועה, ובהמשך ייתכן שיביאו במקומם טנקים אחרים.
כזכור, לפני כחודש וחצי דיווחנו לראשונה כי מאז מבצע "חומת מגן" ב-2002, טנקים של צה"ל הצטרפו לפעילות מבצעית בצפון השומרון, זאת לאחר שנגמשי האיתן נכנסו כבר לפעילות בטמון ומחנה פארעה.

המטרה המוצהרת הייתה הרתעה חזקה ומסר ברור לאויבים באזור. המהלך נועד בין היתר גם כדי לחזק את היכולת הקרקעית של צה"ל, עם דגש על הפעלת אש שתשמש כ"שובר שוויון" מול איומים. זאת, על רקע המתיחות הגוברת בצפון השומרון. כאמור, היום הם הוזזו מעמדתם, כשאולי בהמשך הם יוחלפו באחרים.
