accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

חומת ברזל: שלושת הטנקים שהגיעו למרחב ג׳נין חזרו לרצועת עזה

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

י ניסן ה'תשפה (08.04.25)

4

1

like

1

dislike

לאחר שלא קיבלו משימות התקפיות, שלושת הטנקים של גדוד 53 סיימו את תפקידם במרחב ג׳נין • הטנקים יחזרו למרחב רצועת עזה • בהמשך ייתכן כי יביאו במקומם טנקים אחרים


לאחר כחודש ללא פעילות התקפית, שלושת הטנקים של גדוד 53 סיימו את תפקידם במרחב ג׳נין, לאחר שלא קיבלו משימות התקפיות מפיקוד מרכז ואוגדת איו״ש. הטנקים שבו למרחב הרצועה, ובהמשך ייתכן שיביאו במקומם טנקים אחרים.

כזכור, לפני כחודש וחצי דיווחנו לראשונה כי מאז מבצע "חומת מגן" ב-2002, טנקים של צה"ל הצטרפו לפעילות מבצעית בצפון השומרון, זאת לאחר שנגמשי האיתן נכנסו כבר לפעילות בטמון ומחנה פארעה.

maximize-image
פעילות כוחותינו ברצועה | צילום: דובר צה"ל

המטרה המוצהרת הייתה הרתעה חזקה ומסר ברור לאויבים באזור. המהלך נועד בין היתר גם כדי לחזק את היכולת הקרקעית של צה"ל, עם דגש על הפעלת אש שתשמש כ"שובר שוויון" מול איומים. זאת, על רקע המתיחות הגוברת בצפון השומרון. כאמור, היום הם הוזזו מעמדתם, כשאולי בהמשך הם יוחלפו באחרים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News