פרשננו נועם אמיר מפרסם: מכתב חדש של הטייסים בחיל האוויר שקורא לעצירת המלחמה נחשף היום (שלישי), לאחר שהגיע לגורמים בכירים וזוטרים. מספר מהחותמים הם משרתים פעילים, אולם רוב החותמים אינם. המכתב לא הופץ באופן רשמי על ידי היוזמים, אבל כן הודלף לתקשורת.
במכתב כתבו היוזמים: "אנו דורשים את השבת החטופים הביתה ללא דיחוי, גם במחיר הפסקת הלחימה באופן מידי. בעת הזאת המלחמה משרתת בעיקר אינטרשבסים פוליטיים ואישיים ולא אינטרסים ביטחוניים. המשך המלחמה אינו תורם לאף אחת ממטרותיה המוצהרות ויביא למותם של חטופים, של חיילי צה״ל ושל אזרחים חפים מפשע, ולשחיקת משרתי המילואים״.

היוזמה של המכתב התחילה לפני שבוע וחצי, והגיע להרבה אנשים בחיל האוויר, כולל לידיעתו של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, שיצא לקרב בלימה, במטרה למנוע את החתימה על המכתב ואת הפצתו.
בר קרא לכותבי המכתב ולחותמים עליו למשרדו, יחד עם בכירים לשעבר, כולל מפקיד חיל אוויר בעבר. במהלך השיחה הבהיר מפקד חיל האוויר לחותמים: מי שיחתום על המכתב הזה יסיים את דרכו בחיל האוויר.
