accessibility-icon
share-icon
קרדיט: המהדורה המרכזית

הלחץ הצבאי עובד: "המצב בעזה - הגרוע ביותר מתחילת המלחמה"

עומרי חיים

עומרי חיים

י ניסן ה'תשפה (08.04.25)

32

12

like

2

dislike

הלחץ על חמאס מוסיף להשפיע – בכיר במשרד הבריאות בעזה אומר היום לחדשות 14 בעדות נדירה כי זהו "המצב הרע ביותר מתחילת המלחמה – גיהינום" • ההידרדרות ברצועה מעוררת גם מחאה נגד חמאס, שטרם הגיב להצעת הגישור המצרית להפסקת האש


הלחץ על חמאס ברצועת עזה מוסיף להשפיע – כך עולה מעדות נדירה שמגיעה מתוך הרצועה. בכיר במשרד הבריאות של חמאס אמר לנו היום כי "המצב קשה יותר משהיה לפני הפסקת האש, הוא הרע ביותר שעברנו מתחילת המלחמה – גיהינום". ההחמרה במצב המזון והתרופות הובילה בעת האחרונה גם לגילויי מחאה פנימיים כלפי ארגון הטרור.

לדברי הבכיר הסיבה לקושי האדיר היא שכבר חודש קיים סגר מוחלט ברצועה, ללא אספקת מזון, מים או תרופות. "אנשים רבים על שקית קמח", סיפר, והוסיף: "מה שדרוש בדחיפות הוא הכנסת מזון, מים ותרופות".

maximize-image
מחבלי חמאס בעזה | צילום: אלי חסן, פלאש 90

למרות ההתדרדרות, חמאס שומר על עמדתו הנוקשה במשא ומתן. הארגון טרם הגיב להצעה המצרית לשחרור שמונה חטופים חיים בתמורה להפסקת אש בת כ-50 ימים, והמשיך היום לאיים כי "ההסלמה הצבאית מאיימת על חיי החטופים – רק מו"מ יוכל להחזירם".

נוכח הסימנים המתרבים למשבר פנימי ולשחיקה ברצועה, נראה כי הלחץ הביטחוני והמדיני על חמאס מוסיף לכרסם – אך הארגון ממשיך לגרור את העזתים למלחמה ארוכה ולגיהינום שהם מביאים על עצמם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News