המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים היום (שלישי) כי החל משעות הצהריים, חזוי זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד באזורי הנגב והערבה, כאשר גם בשאר חלקי הארץ, צפוי זיהום אוויר גבוה.
זיהום האוויר הגבוה הוא כתוצאה ממעבר של שקע שרבי הגורם להגעת אבק מכיוון מצרים לאזורנו, ונובע מריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים. שיפור הדרגתי באיכות האוויר חזוי במהלך שעות הלילה.

המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לכלל הציבור שלא לקיים פעילות גופנית מואצת בחוץ – בעיקר מאוכלוסיות רגישות: חולי לב וכלי דם, חולי ריאות, קשישים, נשים בהיריון וילדים.
