לאחר דיווחים על לוחמים שריססו גרפיטי באזורים בהם פעלו במסגרת מבצע צבאי בכפר עוין באזור בית לחם, מח"ט עציון, אל״מ גל ריץ, שליחם של אבי בלוט ויקי דולף מפקדי הפיקוד והאוגדה, דרש שמות של שני לוחמים שהשתתפו במעשה, אך גדוד המילואים כמובן לא הביאו לו.

"שאפו לזמיר": הרמטכ"ל בצעד חריג שזכה לשבחים ב'שוברים שתיקה'
בעקבות כך הוחלט על ידי השניים להדיח את כלל חיילי המחלקה מהפלוגה המסייעת. בנוסף, מפקד הפלוגה קיבל הערה פיקודית ומפקד פלוגה נוסף סיים הודח מתפקידו. המג"ד קיבל הערה פיקודית והחליט לסיים את תפיקדו גם, לאחר שבלוט ודולף פירקו לו את הגדוד איתו נלחם במשך שנה ושבעה חודשים סביב השעון.

צעדים אלו שנעשו, נוספים לכך שהאלוף בלוט החליט לחדול את הפעילות במחנה הטרור דהיישה, תוך כדי שהלוחמים הותקפו קשות ויצאו בראשים חפויים לנוכח מחבלים צוהלים.
אחד המפקדים בגדוד אמר על כך: "היינו במבצע של כל הגדוד בדהיישה, מבצע עם הרבה יעדים במטרה לגרום למחנה הטרור הרתעה משמעותית וכשזה קרה, המח"ט המאו״ג ואלוף הפיקוד חדלו את המבצע באמצע. יצאנו עם זנב בין הרגליים".
ההחלטות המקומיות מתווספות לשורת צעדים קשים של האלוף בלוט ומפקד האוגדה דולף, נגד ההתיישבות ולרבות נגד הלוחמים במרחב, שמטילים צל כבד על תפקודם.
