חבר הכנסת שמחה רוטמן זעם הבוקר (שלישי) בעקבות ההקלטות של ראש המחלקה היהודית בשב"כ שאמר כי אפשר לעצור מתיישבים גם ללא ראיות: "ראש מחלקה בשב"כ מתייחס אליי, אל החברים שלי כפלנגות. בושה וחרפה".
"ראש מחלקה בשב"כ מתייחס אליי, אל החברים שלי כפלנגות, צ'יקמוק ואנשים שאפשר לזרוק אותם ללא ראיות, שאולי יישבו כמה ימים בתא עם עכברים ואז ייצא משהו – שקט, דממה", תקף במהלך דיון בוועדת החוקה, "הנפש שלכם רגישה? בושה וחרפה. על מה אתם מדברים איתי, על זה שאנשים מסתובבים".
צפו:
המונולוג הזועם של ח"כ רוטמן נגד גופי החקירה: "ראש מחלקה בשב"כ מתייחס אליי, אל החברים שלי כפלגנות, צ'יקמוק ואנשים שאפשר לזרוק אותם ללא ראיות, שאולי יישבו כמה ימים בתא עם עכברים ואז ייצא משהו – שקט, דממה. הנפש שלכם רגישה? בושה וחרפה. על מה אתם מדברים איתי, על זה שאנשים מסתובבים… pic.twitter.com/wV32gr7DEv
— ערוץ כנסת (@KnessetT) April 8, 2025
הדבר מגיע ברקע ההקלטה שפורסמה במוצאי שבת בתוכנית שהגישה אילה חסון, ובה ראש החטיבה היהודית בשב"כ הוקלט כשהוא מתבטא בחריפות נגד מתיישבים ואומר כי יש לעצור אותם גם ללא ראיות: "תראה איך מתנהלות חקירות שב"כ מולם – אנחנו עוצרים את השמוקים האלה גם בלי ראיות לכמה ימים".

ראש המחלקה היהודית בשב"כ הוקלט מקניט מתיישבים
לשכת ראש הממשלה הגיבה לדברים ואמרה: "לא ייתכן שבמדינת חוק יעצרו את אזרחי המדינה ללא ראיות ויכניסו אותם לתנאי מעצר באופן לא חוקי ואכזרי. רק במשטרים אפלים השירות החשאי פועל באופן המסוכן הזה. בישראל לא תהיה ממשלת צללים אפלה בתוך המדינה".
