בהמשך לפרסום של מוטי קסטל על הקשרים העמוקים של ג'יי פוטליק, מי שמוגדר כלוביסט הקטארי, עם חברי כנסת בעיקר מהשמאל הישראלי, יש נקודה נוספת חשובה בעניינו של פוטליק – הקרבה שלו למשפחת רבין.
פוטליק הוא חבר וועד הנאמנים של מרכז רבין בארה"ב. הוא לא הגיע לשם במקרה: הקשר שלו ליובל רבין, בנו של יצחק רבין, הוא משמעותי. למעשה, פוטליק היה שותף ליובל רבין בשתי חברות לובינג בארה"ב.

החברה הראשונה זו חברת RSLB. אנשים נוספים שהיו שותפים בחברה הזו מלבד יובל רבין, הם שמעון שבס, אמנון ליפקין שחק ז"ל, וגם גיל בירגר, שדרכו הועבר הכסף לפלדשטיין. חברה נוספת שרבין הקים ופוטליק היה שותף בה היא 'די נובו אסטרטגיה' שהייתה גם היא חברת לובינג.
הקשר בין רבין לפוטליק היה די משמעותי, עד שאפילו בני משפחת רבין תרמו לקמפיין של פוטליק כאשר הוא רץ לסנאט האמריקאי. בנוסף, אפשר ללמוד עד כמה פוטליק מגיע מהמחוזות הדמוקרטים והשמאל הישראלי דרך המכתב, עליו הוא חתום, יחד עם קבוצה של מנהיגים יהודים בארה"ב, שהודיעו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הוא אינו רצוי בקהילות היהודיות בארה"ב.
בעצומה, עליה חתומים אנשים כמו מרטין אינדיק השגריר לשעבר, בכירי ג'יי סטריט והקרן החדשה, ומר פוטליק נכתב כי סמוטריץ' אינו רצוי והביקור שלו יזיק ליחסים. כל זה לא סותר את הטענה שפוטליק הוא לוביסט של קטאר, אבל זה כן מעלה שאלות על הדמות הזו, שכל כך מזוהה עם השמאל הישראלי, ונמצאת היום בלב פרשה הקשורה לאנשי נתניהו.
