יונתן אוריך שוחרר היום (שני) למעצר בית למשך שבעה ימים, עד ה-22 לחודש. בתוך כך הוא קיבל 60 יום איסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה. לפני שלושה ימים בית המשפט קיבל חלקית את ערעור המשטרה, ומעצרו של אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוארך עד היום, בעוד אלי פלדשטיין, דוברו לשעבר, שוחרר למעצר בית.
ההחלטה התקבלה ביום שישי האחרון לאחר דיון סוער בבית משפט השלום בפתח תקווה, שבו התבררה התנהלות חריגה של המשטרה כלפי השניים, החשודים בפרשה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשל חשש לשיבוש הליכי משפט.
השופט מנחם מזרחי הורה על שחרורם של אוריך ופלדשטיין למעצר בית, לאחר שבית המשפט קיבל את טענות ההגנה בדיון הראשוני. המשטרה הגיבה במהירות וביקשה עיכוב ביצוע של 24 שעות כדי להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, למרות התנגדות ההגנה.
השופט אישר את העיכוב, אך לאחר בקשתו, המשטרה משכה את הערעור. עם זאת, הערעור התקבל חלקית בסופו של דבר, כאשר פלדשטיין שוחרר למעצר בית ואילו מעצר אוריך הוארך.
