המזרח ד"ר אדי כהן תיאר היום (שני) ב"ישראל הבוקר" כי ההפגנות נגד ארגון הטרור הרצחני חמאס שבו לעזה והסביר שמציאות זו נובעת מהמצוקה של האזרחים: "לעם נמאס. תושבי עזה רואים שכל העולם נטש אותם – גם אם נדמה שיש תמיכה בהם, בפועל הם רואים רק כמה הפגנות פה ושם".
לדבריו, אתמול, למשל, התקיימה הפגנה במרוקו, אך הממשלות אינן ניצבות לצידם. גם מצרים ניתקה מגע, והקטרים, שבעיני רבים נתפסו כתקווה האחרונה, השתתפו בתרגיל אווירי משותף עם ישראל: "זה עורר שם זעם", ציין כהן.

בתיעודים שהוצגו בתוכנית נראים תושבים מעזה כשהם קוראים: "חמאס ארגון טרור". כהן הסביר כי רבים מהם תמכו בו גם לאחר הטבח האכזרי ב-7 באוקטובר: "כשזה היה נגד יהודים – זה לא הפריע להם. אבל עכשיו? הם בתור. עכשיו הם אלה שנפגעים. אין להם אוכל".
בתוך כך, ד"ר מוטי קידר התייחס גם לתמונות המגיעות מעזה והוסיף כי "זה בדיוק הסיפור במזרח התיכון. כל עוד הארגון שאתה משתייך אליו מתפקד, מביא לך אוכל, עוצמה, פרנסה – אתה נאמן לו. אבל ברגע שהוא נחלש – אתה עובר לפטרון הבא".
