אזרח ישראלי העובד במערב אפריקה נחטף בסוף השבוע האחרון בניגריה, וחולץ בשלום הודות לפעולה משותפת של צבא ניגריה ונציגי משרד החוץ הישראלי. בתום מאמץ מהיר ומתואם, הצליחו הכוחות המקומיים לאתר את החטוף ולשחררו – ללא חילופי אש וללא צורך בתשלום כופר.
שגרירות ישראל באבוג’ה והמחלקה לישראלים בחו”ל ניהלו את הטיפול באירוע מול הרשויות המקומיות. בהודעת משרד החוץ נמסר כי האזרח חולץ מהאזור הצפון-מזרחי של ניגריה, וכי מצבו טוב והוא לא נזקק לטיפול רפואי. "לאזרח שלום", ציינו.

בכלי תקשורת מקומיים צוטטה טענת המשטרה הניגרית שלפיה החטיפה התרחשה כאשר האזרח הישראלי לווה באותה עת על ידי חיילים מקומיים – אך בצבא ניגריה הכחישו טענה זו. נסיבות האירוע עדיין נבדקות, אך נראה כי מדובר היה בחטיפה למטרות כופר, תופעה מוכרת באזורים מסוימים במדינה.
