האמירות החמורות שנשמעו מפי ראש המחלקה היהודית בשב"כ, שכינה את המתיישבים "עכברים" ו"שמוקים", עוררו סערה רבה בקרב תושבי יהודה ושומרון. בתגובה, גורמים בהתיישבות דורשים את פיטוריו המיידיים – ואף את סגירת המחלקה כולה.
על אף שמוקדם יותר היום, ראש המחלה היהודית בשב"כ הודיע על השעייתו מהתפקיד, בציבור המתיישבים גורסים כי אין די בצעד הזה ויש לדרוש את את פיטוריו המיידיים – ואף את סגירת המחלקה כולה.

בקרב תושבי יו"ש שוררת תחושת תסכול עמוק, אך גם הקלה מסוימת מכך שהעוול כלפיהם מקבל סוף סוף ביטוי ציבורי: "תמיד ידענו ששונאים אותנו שם", אמר תושב שנעצר בעבר עלידי השב"כ, "אבל עכשיו זה כבר ברור לכולם".
לטענת ראשי ההתיישבות, המחלקה היהודית בשב"כ פועלת כבר שנים ברוח עוינת כלפי ציבור המתיישבים, תוך שימוש בסמכויות לא מוגבלות או מרוסנות ומעצרי פתע לא מוסברים.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון נעצר לוחם מילואים צעיר מאזור בנימין בביתו על ידי סוכני המחלקה היהודית, כשהם רעולי פנים – וזאת מבלי שנמסרה סיבה ברורה למעצרו.
האם פרסום ההקלטות יביא לשינוי מדיניות אמיתית וימנע רדיפות נוספות נוספות?על כך אין תשובה חד-משמעית. אנשי יהודה ושומרון מקווים כי הפעם – לא יוכל הממסד הביטחוני להתעלם מהאמת שנחשפה, וכי ייעשה צדק כלפי מי שחוו רדיפה ממוסדת במשך שנים.
