accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

יועץ טראמפ על המכסים: 50 מדינות רוצות לבוא לשולחן המו"מ

רון דויטש

רון דויטש

ח ניסן ה'תשפה (06.04.25)

2

0

like

0

dislike

ראש המועצה הלאומית לכלכלה של ארצות הברית התייחס לתוכנית המכסים החדשה של הנשיא טראמפ וחשף כי עשרות מדינות כבר הביעו רצון לשאת ולתת עם וושינגטון בנושא • לדבריו, התפתחות זו היא תוצאה של חששן מהמכסים, כאשר לטענתו לא צפויה להיות להם השפעה גדולה על הצרכנים האמריקאים • ברקע לדברים: ירידות חדות שנרשמו בשווקים לאחר פרסום התוכנית


ראש המועצה הלאומית לכלכלה של ארצות הברית, קווין האסט, התייחס היום (ראשון) לתוכנית המכסים החדשה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וציין כי עשרות מדינות כבר הביעו עניין לנהל משא ומתן עם הממשל בנושא, כאשר הוא טוען כי לא צפויה להיות להם השפעה על הצרכנים האמריקאים, כך אמר לרשת "ABC".

"מדינות כועסות ונוקטות צעדי נגד", אמר האסט והדגיש כי "על הדרך הם מגיעות לשולחן המשא ומתן". לדבריו, לפי הדיווחים שקיבל מנציגי הסחר של ארה"ב, יותר מחמישים מדינות הביעו את נכונותן לשאת ולתת, אך הם עושות זאת בשל חששן מהשפעות המכסים. "לכן אני לא חושב שנראה השפעה גדולה על הצרכנים בארה"ב", הוסיף.

maximize-image
images-count1+
מלחמת הסחר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

דבריו של האסט מגיעים לאחר שבשבוע שעבר הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על תוכנית מכסים חדשה, לפיה יוטלו מכסים בשיעור של 10% על כל מדינה כקו בסיס, כאשר כל מדינה תשלם לארה"ב לפחות חצי מגובה המכס שהיא מטילה על מוצרים אמריקניים.

במסגרת התוכנית, אשר הובילה לירידות חדות בשווקים, הוטלו מכסים גבוהים במיוחד על סין, אשר יחד עם מכסים קודמים שהוטלו כנגד בייג'ינג מגיעים לסך של 54 אחוזים. עקב כך, הענקית האסיאתית ביקרה בחריפות את ארצות הברית ונקטה בצעד גומלין של מכסים בשיעור 34 אחוזים כנגד סחורות אמריקאיות.

אילוסטרציה | קרדיט: shutterstock
maximize-image
images-count1+
בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

כזכור, עוד בטרם פרסום התוכנית מספר מדינות הכריזו על צעדים להורדת מכסים כנגד סחורות אמריקאיות. כפי שדווח, הודו וארה"ב קיימו שיחות על הורדת מכסים הדדית, כאשר דלהי קיימה דיונים פנימיים בנוגע לאפשרות של קיצוץ מכסים על סחורות בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר.

ישראל גם היא נקטה בצעד דומה, כאשר הוחלט בהנחיית ראש הממשלה נתניהו על ביטול כל המכסים מארצות הברית. ראש הממשלה אמר על הצעד: כי "בנוסף על היתרונות הכלכליים למשק ולאזרחי ישראל, המהלך הנוכחי יאפשר לנו לחזק עוד יותר את הברית והקשרים בין ישראל לארצות-הברית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News