גורמים במח"ש מנסים לגייס עד מדינה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונגד מפכ"ל המשטרה רב ניצב דני לוי. הניסיונות הללו התבצעו מספר פעמים בשנה החולפת כאשר השיטה היא זהה: כשאין חשש מהקלטת של שיחות, החוקרים פונים לקציני משטרה ומסבירים להם שהתיק נגדם יכול להיסגר במהירות.
כך הדבר עובד: באמצע חקירה של קציני משטרה שחשודים בעבירה על החוק – הם נלקחים ע"י החוקרים לכאורה להתאוורר או לעשן. שם, כשאין חשש מהקלטות של השיחות, מנסים החוקרים לדובב אותם ומסבירים להם שהתיק שלהם יכול להיסגר במהירות.

במהלך השיחה, החוקרים, מבהירים שהם יודעים שהחשודים מקבלים הוראות לא חוקיות מהשר ומהמפכ"ל, ושרק אם יודו בכך התיק נגדם ייסגר. הנחקרים מתבקשים בעצם היא להצביע על רוח פוליטית לכאורה שנכנסה לתוך משטרת ישראל.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר כי "הפרסום בערוץ 14 מוכיח דבר אחד, שכל מה שטענתי במשך השנה האחרונה נגד המחלקה לחקירת שוטרים הוא נכון. לבוא לשוטרים ולהציע להם הצעות מגונות, נלוזות, הצעות לא חוקיות והכול במטרה להגיע לראש שלי זה סוף הדמוקרטיה.

"עוד היום צריך לפטר את רשת מחש, לשלוח אותה הביתה, מי שעושה סיכול ממוקד לפוליטיקאים, מי שרוצה לעשות כאן דיפ סטייט, לא צריך להישאר אפילו דקה אחת בתפקיד שלה".
ממח"ש נמסר: "הטענה שלפיה שוטרים קיבלו הצעות לשמש עדי מדינה בתמורה לעדות נגד המפכ"ל והשר לביטחון לאומי – חסרת בסיס, ולא בכדי לא הוצגה בפנינו ולו דוגמה אחת לכך".
