השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (ראשון) בתוכנית "שבע" עם יערה זרד להקלטות השב"כ שפורסמו ואמר כי "זו רעידת אדמה". הוא המשיך "היועמ"שית, ראש השב"כ וראש החטיבה היהודית, לא מקבלים את השלטון, הם לא מקבלים את חוקי מדינת ישראל".
לדברי בן גביר, למרות שידוע שהשב"כ עוצר אנשים בלי ראיות לפי מידע מודיעיני, המקרה הנוכחי מראה כי הוא נותן הנחיות למשטרה – שצריכה לעבוד לפי מידע וחשד סביר – להפר את החוק. "אני ידעתי את זה", ציין בן גביר "אבישי מועלם סיפר לי, הוא נרדף על ידי הדיפ- סטייט".

באשר לפיטורי ראש השב"כ ופסק הדין של בג"צ שצפוי בעניין הזהיר בן גביר כי אם בית המשפט יפסול את המינוי – הוא יוביל אותנו בכך למשבר חוקתי. יחד עם זאת, הוא ציין את תקוותו כי "השכל יגבר על הרצון לרדוף ולהתנכל", במה שלטענתו מהווה ניסיון "להפיל אותנו מהשלטון".
בן גביר התייחס לאפשרות שיפורסמו הקלטות נוספות ואמר כי הוא שומע מהשוטרים על "רדיפה מטורפת. ממש הרגע מנהלת הלשכה שלי נחקרת במח"ש, על מה ולמה? אומרים לה שלקחת נשק בפרוטקציה. חמש פעמים ניסו לחסל אותי, יכלו לחסל אותה! הם לא רוצים את הראש שלה – הם רוצים את הראש שלי".

לטענת השר, הוא חווה את מה שחווה ראש הממשלה, וזאת בגלל הצעדים שעשה, כדוגמת הרפורמה בנשק. "הם לא אוהבים את זה, אז אומרים בואו נחסל אותו", האשים והוסיף, כי לא מדובר רק בו אלא "לסכל את הדמוקרטיה".
באשר לפרשת הקשר הקטארי – בן גביר טען שמדובר בניסיון להפיל את ראש הממשלה. הוא אמר כי במידה ומישהו מקבל כסף מקטאר זה חמור, אולם הוא לא מאמין שזה המצב בנוגע לא ביחס לראש הממשלה או לאוריך. הוא האשים כי מדובר בניסיון של ראש השב"כ להיאחז בקרנות המזבח", והדגיש כי זו זכותה של ממשלה במדינה דמוקרטית להדיח ראש שב"כ שלדעתה כשל במילוי תפקידו.
