תא"ל (מיל') אפי איתם, לשעבר חבר הקבינט, חשף היום (ראשון) בריאיון ליערה זרד כי בתקופת כהונתו כמח"ט בצה"ל נחקר על ידי המחלקה היהודית בשב"כ: "עצרו אותי לחקירה בג'למה, בטענה שאני שותף לפעילות של המחתרת היהודית".
"הייתי בחדרי החקירות ועברתי את הדבר הזה על בשרי. כבר אז אמרתי – אין למחלקה הזאת מקום כפי שהיא" הוסיף איתם, "הם ידעו שזה לא נכון, אבל ניסו לקשור אותי דרך זה שאחד הנאשמים היה נשוי לאחות של אשתי".
במהלך הריאיון, איתם טען כי השב"כ וראש השב"כ אחראים למחדל הביטחוני של ה-7 באוקטובר והדגיש: "השב"כ כשל בהגנה על ביטחון ישראל בעוטף ועכשיו הוא רודף אותם במקומות אחרים. אזרחי ישראל הם אזרחים נורמטיבים, הארגון נלחם בטירור וכל הדיבורים כאילו הטרור היהודי והערבי אחד הם זה דבר נורא ואיום".

האיומים של הבכיר במחלקה היהודית בשב"כ על ראש ימ"ר ש"י
בתוך כך, היום נחשף לראשונה ב"ריקלין ושות'" כי שלושה ימים לאחר טבח 7 באוקטובר, הביע ראש החטיבה היהודית בשב"כ דאגה בפני מפקד יחידת המשטרה ביהודה ושומרון, תת-ניצב אבישי מועלם, מכך ש"יש בעיה – היהודים מתחמשים". מועלם השיב לו: "מה הבעיה בזה? עברנו טבח, טבעי שהם יתחמשו כחוק".
כזכור, לאחר שנחשפו הקלטות שבהן הודה במעצר מתיישבים, אותם הוא מכנה "שמוקים", גם ללא ראיות, א' ראש החטיבה היהודית בשב"כ, הודיע מוקדם יותר כי הוא משעה את עצמו מתפקידו.
בהודעה שפרסם לעובדי השב"כ טען כי "החטיבה ואני פועלים אך ורק על פי חוק ותחת סט ערכים ברורים. אני מצר מעומק הלב על סגנון הדברים שנאמרו, שאינו מאפיין את דרך התנהלותי מול יתר הגורמים הרבים עימם אנו פועלים בשיתוף פעולה".
