שלושה ימים לאחר טבח 7 באוקטובר, הביע ראש החטיבה היהודית בשב"כ דאגה בפני מפקד יחידת המשטרה ביהודה ושומרון, תת-ניצב אבישי מועלם, מכך ש"יש בעיה – היהודים מתחמשים". מועלם השיב לו: "מה הבעיה בזה? עברנו טבח, טבעי שהם יתחמשו כחוק".
הבכיר בשב"כ המשיך ואמר: "לא לא, יש אמל"ח ביצהר", כשנשאל על ידי מפקד ימ"ר שי "איזה אמל"ח?", השיב: "מספר כדורים בקוטר 9 מ"מ".

ראש המחלקה היהודית בשב"כ משעה עצמו מהתפקיד
כזכור, לאחר שנחשפו הקלטות שבהן הודה במעצר מתיישבים, אותם הוא מכנה "שמוקים", גם ללא ראיות, א' ראש החטיבה היהודית בשב"כ, הודיע מוקדם יותר כי הוא משעה את עצמו מתפקידו.
בהודעה שפרסם לעובדי השב"כ טען כי "החטיבה ואני פועלים אך ורק על פי חוק ותחת סט ערכים ברורים. אני מצר מעומק הלב על סגנון הדברים שנאמרו, שאינו מאפיין את דרך התנהלותי מול יתר הגורמים הרבים עימם אנו פועלים בשיתוף פעולה".
