accessibility-icon
share-icon
צילום:שאטרסטוק
צילום:שאטרסטוק

הבכיר הרוסי מתייחס להמשך המו"מ עם ארה"ב: יקרה כבר בשבוע הבא

רון דויטש

רון דויטש

ח ניסן ה'תשפה (06.04.25)

0

like

0

dislike

לאחר שביקר בוושינגטון ונפגש עם יועצו הבכיר של טראמפ סטיב ויטקוף, שליחו של פוטין לענייני השקעות אמר כי המשך המגעים בין הצדדים צפוי להימשך כבר בשבוע הבא • דמיטרייב היה הגורם הרוסי הבכיר ביותר שהגיע לארה"ב מתחילת המלחמה - והעלה לאחרונה את האפשרות לעסקת ענק אמריקאית-רוסית בשורת תחומים חיוניים


לאחר שהיה הבכיר הרוסי הראשון לבקר בארה"ב מתחילת המלחמה, שליחו של פוטין לענייני השקעות, קיריל דמיטרייב, התייחס היום (ראשון) בתקשורת הרוסית להמשך המגעים בין וושינגטון ומוסקבה בנוגע למשא ומתן להפסקת האש באוקראינה ואמר כי הם צפויים להתחדש "כבר בשבוע הבא".

דבריו של דמיטרייב באים לאחר שנפגש בשבוע שעבר עם יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ סטיב ויטקוף – ביקור שנערך ברקע הדרישות הרוסיות להקלה בסנקציות המוטלות על המדינה כתנאי ליישום הסכם הפסקת האש בגזרת הים השחור.

maximize-image
צילום: שאטרסטוק

הביקור התרחש זמן קצר לאחר ביקורת פומבית שהשמיע לאחרונה הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר איים בהטלת מכסים משניים כנגד הנפט הרוסי במידה ולא תושג התקדמות במגעים לעצירת המלחמה באוקראינה.

כזכור, יועצו של פוטין העלה לאחרונה את האפשרות של עסקת ענק שתחתם בין וושינגטון למוסקבה בתחומי האנרגיה, נתיבי השיט והמינרלים הנדירים – נושא חשוב במיוחד עבור הנשיא טראמפ שאף מהווה אחד ממוקדי המתיחות שלו עם נשיא אוקראינה זלנסקי. "אנחנו רואים הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה בתחומי הכלכלה וההשקעות", אמר אז הבכיר הרוסי.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News