מנהלת לשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נחקרת היום (ראשון) בטענה שקיבלה רישיון לנשק שלא כחוק. בלשכת השר מכחישים את הטענות נגדה. עורך הדין אריאל עטרי אמר: "האישור התקבל בהליך מסודר וחוקי. החקירה נראית כמו ניסיון של מח"ש להלך אימים על אשה שומרת חוק, משיקולים זרים".
בסביבת בן גביר ציינו בהקשר לכך: "השר בן גביר הוא האישיות הכי מאוימת בישראל וכבר ניסו לחסלו 5 פעמים. מנהלת הלשכה מסיירת יחד עם השר בעשרות מקומות וקיבלה את נשקה כדין". השר איתמר בן גביר הוסיף לגבי החקירה: "זה כבר הופך להיות עובדה מוגמרת כי מח"ש סימנה את הראש שלי ואת מקורביי, הגיע הזמן לפטר את ראש מח"ש לאלתר".

במסגרת חקירה נגד מקורביי בן גביר נחקרו בעבר ראש המטה, חנמאל דורפמן, קצין בכיר במשטרה – משה פינצ'י וח"כ לשעבר צבי סוכות. זימונם מגיע בהקשר לטענה כי תמורת מינויים בוצעו הדלפות אצל מקורביו של השר לביטחון לאומי לשעבר. עד כה, מסרו עדות בפרשה כמה עובדים במשרד לביטחון לאומי ועוזר המפכ"ל.
כל אלו באים בנוסף למעצרו של מפקד ימ"ר ש"י נצ"מ אבישי מועלם פעם נוספת על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, בחשד לשיבוש הליכי חקירה ושימוש לרעה בכוח המשרה. מועלם חשוד שבעת שהיה מושעה מתפקידו פנה לפקודה שלו וביקש ממנה להוציא עבורו חומרים מהמערכות המשטרתיות.

במסגרת הפרשה נעצר מועלם בתחילת חודש דצמבר בחשד כי במסגרת תפקידו כמ"מ מפקד ימ"ר ש"י ועם מינויו לתפקיד זה בתפקיד של קבע – חבר לקצין נוסף מאותו מחוז ואלה ביצעו "פעולות חריגות במסגרת תפקידם במטרה להשפיע על קידומם במשטרת ישראל, תוך סטייה מן השורה בנוגע לטיפול בתיקי פשיעה לאומנית".
בריאיון לחדשות 14, חשף בעבר עורך הדין אפרים דמרי חשף כי המחלקה לחקירות שוטרים פעלה לכאורה בניגוד לחוק כשפרצה לטלפון הנייד של רעיית ניצב אבישי מועלם, שהיא עורכת דין פלילית במקצועה ועל כן חלק משיחותיה הינן סמויות.

לדברי דמרי, במהלך הפשיטה על בית משפחת מועלם, החרימה המשטרה את טלפון הנייד של אשת מפקד ימ"ר ש"י ופרצה אליו ללא נוכחות נציג מוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין – דבר המהווה הפרה חמורה של החוק. "הם פשוט עברו על החוק. נציג ועדת האתיקה אמור לבדוק את תוכן השיחות ולוודא שמירה על חיסיון עו"ד-לקוח", הסביר העו"ד.
