צפון קוריאה פתחה הבוקר (ראשון) את שעריה לראשונה מאז 2019, עבור משתתפים זרים שהגיעו לקחת חלק במרתון פיונגיאנג הבינלאומי, אירוע הספורט הגדול ביותר במדינה המבודדת. המרתון, שהוקפא בשנים האחרונות בשל מגפת הקורונה, חזר השנה, כך דווח באתר החדשות ה"CNN".
חברת "קוריו טורס", הפועלת מבייג'ינג, משמשת כשותפה הרשמית של מרתון פיונגיאנג, ומסייעת לתיירים זרים להירשם ולהשתתף באירוע. כ-200 רצים ומשתתפים מהתחרות הגיעו לסוף השבוע האחרון לבירה הצפון קוריאנית – בהם ספורטאים מסין, רומניה ומדינות נוספות.
Exclusive Pictures: On Sunday, the Democratic People's Republic of Korea (#DPRK) held its first #Pyongyang International Marathon in six years. The #marathon included foreign runners from #China, #Romania and other countries. #NorthKorea pic.twitter.com/45LeQDpaTq
— Frontline (@Frontlinestory) April 6, 2025
חלק מהספורטאים הספיקו לערוך אימוני הכנה מוקדמים במלון שבו שהו בבירה. המרוץ התקיים במסלול מעגלי ברחבי פיונגיאנג, כשהמשתתפים חלפו על פני נקודות ציון מרכזיות, יצאו לאזורים כפריים סמוכים – ולבסוף חזרו אל האצטדיון המרכזי בעיר, שם המתינו להם כ-50 אלף מקומיים ביציעים.
מרתון פיונגיאנג, שנערך השנה לראשונה מזה שש שנים, הוא חלק ממגוון אירועים לציון יום הולדתו של מייסד המדינה, קים איל סונג – סבו של המנהיג הנוכחי, קים ג’ונג און. אף שבחודשים האחרונים נרשמה פתיחות מסוימת, כולל כניסת קבוצות תיירים מרוסיה, בירת המדינה נותרת ברובה סגורה בפני מבקרים זרים.
