לאחר שנחשפו הקלטות שבהן הודה במעצר מתיישבים, אותם הוא מכנה "שמוקים", גם ללא ראיות, א' ראש החטיבה היהודית בשב"כ, הודיע היום (ראשון) כי הוא משעה את עצמו מתפקידו.
בהודעה שפרסם לעובדי השב"כ טען: "החטיבה ואני פועלים אך ורק על פי חוק ותחת סט ערכים ברורים. אני מצר מעומק הלב על סגנון הדברים שנאמרו, שאינו מאפיין את דרך התנהלותי מול יתר הגורמים הרבים עימם אנו פועלים בשיתוף פעולה".

א' הכחיש את הטענות כי המחלקה עובדת שלא ע"פ חוק: "כשלתי בלשוני באופן שאינו תואם את ערכי השירות וערכי, ועל כן, על מנת לאפשר בדיקה יסודית ומתוך חובתי לדוגמא אישית, אני משעה את עצמי מתפקידי כראש החטיבה עד לתום הבירור המקיף בעניין".
במקביל, ראש השב"כ רונן בר פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון והזמין את ועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים לביקור בחטיבה היהודית לטובת הצגת העשייה ומנגנוני הבקרה הקיימים על פעילותה. בר הדגיש כי כל הפעולות בזירות השונות עליהן אחראי הארגון – מבוצעות בכפוף לחוק בלבד.

כזכור, ראש החטיבה היהודית בשב"כ הוקלט כשהוא מתבטא בחריפות נגד ציבור המתיישבים כשהוא אומר כי יש לעצור אותם גם ללא ראיות. "תראה איך מתנהלות חקירות שב"כ מולם – אנחנו עוצרים את השמוקים האלה גם בלי ראיות לכמה ימים", נשמע בהקלטה שפורסמה אמש בחדשות 11.
לשכת ראש הממשלה הגיבה לדברים ואמרה: "לא ייתכן שבמדינת חוק יעצרו את אזרחי המדינה ללא ראיות ויכניסו אותם לתנאי מעצר באופן לא חוקי ואכזרי. רק במשטרים אפלים השירות החשאי פועל באופן המסוכן הזה. בישראל לא תהיה ממשלת צללים אפלה בתוך המדינה".
