ברקע החשש מתקיפה אמריקנית, איראן הזהירה היום (ראשון) את המדינות השכנות לה כי כל תמיכה במתקפה של ארה"ב על טהראן, הכוללת שימוש במרחב האווירי או הטריטוריאלי על ידי הצבא האמריקאי ייחשב כמעשה עויינות ועלול להציב אותן בקו האש אם יהיו מעורבות, כך מסר בכיר איראני לרויטרס.
איראן פרסמה את הודעות האזהרה לעיראק, כווית, איחוד האמירויות, קטאר, טורקיה ובחריין. "למעשה כזה יהיו השלכות קשות עבורם", אמר הבכיר האיראני בהתייחס למתקפה אמריקנית משטחן. הוא הוסיף, כי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, העמיד את הכוחות של איראן בכוננות גבוהה.

עוד נמסר מטעמו של הבכיר, כי אף על פי שאיראן דחתה את דרישתו של נשיא ארה"ב לניהול משא ומתן ישר על תוכנית הגרעין שלה, היא מעוניינת להמשיך במשא ומתן עקיף דרך עומאן, ערוץ ותיק להעברת מסרים בין המדינות.
