בית המשפט השלום דחה היום (חמישי) את בקשת השב"כ להאריך את מעצרם של רבש"צ היישוב מלאכי השלום ולוחם נוסף מהיישוב, והורה לשחררם הערב למעצר בית ללא פיקוח, בעוד הדיון התנהל בצו חריג שמנע מהשניים מפגש עם עו"ד.
תחילה ביקשו בשב"כ את הארכת מעצרם ל-4 ימים נוספים, אולם הבקשה נדחתה במהלך הדיון. לדברי עורך הדין עדי קידר, "מדובר במעצר שווא, מעצר לא חוקי ומיותר, אשר הותיר את העצורים ואת המשפחות בהלם מוחלט, המעט שעשה בימ"ש זה לשחררם".

עו"ד נתי רום ציין כי "אנו שמחים לבשר שבימ"ש החליט שאין מקום למעצר והורה על שחרורם, הדבר הזה בלתי נתפס, ישנו כאן גוף אחד שעושה הכל כדי לרדוף אחרי הלוחמים, אנו רואים שהראיות מדברות בעד עצמם והחיילים השתחררו". עורכי דין מטעם ארגון "חוננו" ליוו את השניים.
