מואב ורדי, עיתונאי תאגיד השידור הציבורי, תקף הבוקר (שלישי) בציוץ ברשת ה-X את החזרה ללחימה בתגובה לדברי שר הביטחון ישראל כ"ץ, שהודיע כי הפעילות הלילה בעזה נובעת מסרבנות ארגון הטרור הרצחני חמאס לשחרר חטופים.
בציוצו כתב ורדי: "חמאס דווקא היה מוכן לשחרר את החטופים, בהתאם להסכם עליו חתמה ישראל. זו ישראל שסירבה לבצע את שלב ב' של העסקה שכלל את שחרור החטופים החיים".

לדבריו של ורדי, "יכולה הממשלה להחליט לא לקיים את העסקה כדי לא לסיים את המלחמה, אבל להגיד אח"כ שחמאס לא מוכן לשחרר חטופים זה פשוט לא נכון". פאנליסט "הפטריוטים" בערוץ 14, יותם זמרי, הגיב לו וכתב: "דוברות חמאס בתאגיד הציבורי".
בהודעתו המלאה כתב השר כ"ץ: "הלילה חזרנו להילחם בעזה על רקע סרבנות החמאס לשחרר את החטופים ואיומים לפגוע בחיילי צה"ל וביישובים ישראלים. אם החמאס לא ישחרר את כל החטופים ייפתחו שערי הגיהינום בעזה ומרצחי ואנסי החמאס יפגשו את צה"ל בעוצמות שלא הכירו עד היום. לא נפסיק להילחם עד שיחזרו כל החטופים הביתה ויושגו כל יעדי המלחמה".
